KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
f1 premiera x

Znamy książkę-niespodziankę od SQN – to „Grand Prix” Willa Buxtona!



Wraz z przedsprzedażą nowej książki Gunthera Steinera „Bez ściemy”, Wydawnictwo SQN zapowiedziało kolejną nowość, która ukaże się w listopadzie.

Okazuje się, że pozycją, którą w specjalnej cenie można było zamawiać w ciemno, było „Grand Prix. Wszystko, co trzeba wiedzieć o Formule 1” Willa Buxtona. Premiera publikacji 27 listopada.

Dzięki udziałowi w serialu Netflixa, Formuła 1. Jazda o życie, Will Buxton stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy relacjonujących F1. Jego książka opisuje historię, teraźniejszość i przyszłość F1: od pierwszego mistrza świata Giuseppe Fariny oraz innych najwybitniejszych postaci kolejnych dekad, aż po Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. A ponadto znajdziecie w niej mnóstwo niesamowitych anegdot i relacji z najbardziej pasjonujących wyścigów.

Will Buxton wyjaśnia najważniejsze aspekty współczesnych wyścigów, takie jak funkcjonowanie zespołów F1, praca w fabryce i w garażu w trakcie weekendu wyścigowego, projektowanie samochodów, rozwój F1 z punktu widzenia postępu i wzrostu bezpieczeństwa na drogach publicznych, sztuka wykonania pit stopu, przyszłość motorsportu.

 

„Grand Prix” to najlepszy przewodnik wprowadzający w realia fascynującego świata Formuły 1. Zamów w przedsprzedaży książkę o najważniejszych momentach, postaciach i podstawach funkcjonowania F1 na: https://bit.ly/powrot-grandprix
– rabat od ceny okładkowej
– wysyłka ok. 8 listopada – czytasz jeszcze przed premierą!
– atrakcyjne pakiety z innymi książkami i gadżetami dla fanów F1

Fragment książki:
Od ponad 70 lat Formuła 1 pozostaje światową królową sportów motorowych, najtrudniejszym sprawdzianem możliwości człowieka i maszyny. Ponad 20 wyścigów rocznie, rozgrywanych na najtrudniejszych torach w najbardziej prestiżowych miejscach na Ziemi – F1 jest uważana za szczyt kariery kierowcy wyścigowego. Zwycięstwo w tym sporcie jest tak trudne, że wydaje się niemal nierealne. Ten, kto zgromadzi wystarczająco dużo sukcesów, by zostać uhonorowanym jako mistrz świata, automatycznie trafia do historycznego panteonu legend tego sportu. Formuła 1 to wysokie prędkości i wysoka stawka. Kierowcy walczą o milimetry, nierzadko jadąc ponad 300 kilometrów na godzinę. Od tragedii dzieli ich naprawdę niewiele. Łącząc niesamowite umiejętności z równie niesamowitą odwagą, każdy z nich chce udowodnić, że w tym konkretnym momencie i na tym torze jest najlepszy. Ich podróż na szczyt sportów motorowych zaczyna się już w dzieciństwie od gokartów, z których przechodzą do kategorii juniorskich w wyścigowych samochodach jednomiejscowych. Przez te wszystkie lata budują w sobie potrzebę rywalizacji, aż w końcu pragnienie wygrywania wbrew wszystkim i wszystkiemu staje się nieodłącznym elementem ich osobowości. Połączenie kompetencji, doświadczenia, sukcesów i porażek, wytrwałości i profesjonalizmu powoduje, że z czasem mają już tylko jeden cel – chcą zostać najlepszymi.

 

gp1

Wsiadają do najbardziej zaawansowanych i najszybszych samochodów wyścigowych, jakie kiedykolwiek powstały. To niemal jeżdżące rakiety, budowane z tysięcy niepowtarzalnych komponentów, projektowanych i produkowanych z myślą o wyścigach przez zespoły złożone z tysięcy pracowników. Doświadczenie i wiedza tych ludzi składają się na ostateczny triumf w takim samym stopniu jak kunszt kierowcy. W pogoni za chwałą wydaje się setki milionów dolarów. W trakcie wyścigu decyzje są podejmowane w ułamku sekundy, i to nie tylko przez kierowcę walczącego na torze, ale także przez strategów zespołowych, mogących zadecydować o wyniku rywalizacji, oraz mechaników, którzy obsługują samochód w alei serwisowej i odsyłają go na tor w czasie mierzonym w sekundach. Ludzie, którzy zaznali smaku triumfu, wiedzą, że tego konkretnego dnia i w tym konkretnym momencie nie było lepszego kierowcy, nie było szybszego samochodu, nie było lepiej zorganizowanego i bardziej zdyscyplinowanego zespołu. Cel jest zawsze jeden: wygrać. Wygrać i wygrywać dalej. Ci, którym zwycięstwa nie są jeszcze dane, chcą walczyć, gonić, wyprzedzać, a ostatecznie rozpocząć kiedyś własny okres dominacji – sięgnąć po dwa najbardziej pożądane trofea w motorsporcie: tytuł mistrza świata Formuły 1 kierowców oraz tytuł mistrza świata Formuły 1 konstruktorów.

Co jest jednak niezbędne, by zyskać miano najlepszego? Kim byli najwybitniejsi kierowcy wszech czasów? Jak to się stało, że ten sport stał się globalnym fenomenem? Jak rysuje się jego przyszłość? W tej książce przedstawiam Formułę 1 taką, jaka jest oraz jaka była. Opowiadam historię rozwoju tych przepięknych mistrzostw, przedstawiam też zespoły, które zbudowały najznakomitsze samochody w swoich czasach. Relacjonuję kolejne dekady historii F1 i prezentuję wszystkich mistrzów świata. Z wielką radością pisałbym o każdym kierowcy, który pojawił się w Formule 1, ale nie pozwalają mi na to ani miejsce, ani czas. W związku z tym postanowiłem opisać jednego kierowcę z każdej dekady, który moim zdaniem miał potencjał do zdobycia tytułu mistrzowskiego, ale nigdy go nie wywalczył. Wspomnę również o kilku innych godnych odnotowania zawodnikach. Znajdę też chwilę, by przypomnieć najwspanialsze wyścigi w historii Formuły 1. To tutaj geniusz techniczny spotyka się ze sportową doskonałością. To tutaj marzyciele zostają idolami, to tutaj w białej gorączce rywalizacji wykuwane są legendy.
Oto absolutny szczyt wyścigów samochodowych. Oto Formuła 1.

Na podstawie informacji prasowej – wpis partnera



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi