KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
Press - Lone Star Le Mans 2024

Ten sam zespół, inny skład?



Robert Kubica szykuje plan na sezon 2025. Ostatnie wypowiedzi rzucają nowe światło na to, jak może on wyglądać dla Polaka.

W sezonie 2024 Robert Kubica łączył programy, startując w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz European Le Mans Series. Raczej nie ma wątpliwości, że Polak wróci do tej pierwszej serii na sezon 2025. Przyznaje on bowiem, że jego priorytetem jest 24h Le Mans.

Nie jest jednak pewne, czy Robert będzie kontynuował przygodę z AF Corse #83 i będzie jeździł Ferrari 499P. Jeszcze niedawno Kubica mówił, że chciałby priorytetowego traktowania w strukturze, w której jeździ. Tego raczej nie będzie miał jeżdżąc autem prywatnym. Z drugiej strony przyznaje, że chce mieć jak najlepsze auto na Le Mans, a przecież od momentu wejścia do WEC ze swoim hypercarem, Ferrari wygrało obie edycje tego wyścigu.

Co dalej?

 

Iwona Hołod zapytała Roberta, czy ma więcej niż dwie opcje na przyszły rok.



„Myślę o sezonie 2025 nie od dziś. Pewna godzina się zbliża i jak co roku wolałbym już widzieć, co będę robił. Jak co roku jest to dosyć przesuwane z różnych powodów. Nie zawsze jest ten sam powód. Jeżeli mam być szczery, to muszę dobrze przemyśleć pewne sprawy z mojej strony – co chcę robić, czego nie chcę robić, co jest możliwe. Moim priorytetem jest WEC i chciałbym mieć w nim jak najmocniejsze auto na 24h Le Mans” – mówi Robert.

„W tym roku opcji nie jest za dużo. Ja teraz widzę już tylko jedno sensowne rozwiązanie. Opcje pewne były, ale już ich nie ma. Plan na moje starty w hypercarze był trochę inny gdy podejmowałem decyzję 12 miesięcy temu. Teraz rozwój sytuacji jest inny dlatego jak zawsze będę się starał by ten najsensowniejszy plan wszedł w życie i bym mógł kontynuować walkę w 24h Le Mans” – dodaje Kubica.

Jeszcze raz gorąco polecam obejrzenie całego wywiadu z Robertem.

 

Jedno jest pewne, Kubica nie będzie jeździł w fabrycznym Ferrari. Ekipa potwierdziła w miniony weekend, że składy obu jej samochodów w WEC nie zmienią się. Nie oznacza to jednak, że Kubica nie może zostać kierowcą fabrycznym Ferrari i jeździć w tej samej ekipie co dziś – tak jak Yifey Ye.

Ale jeżeli Robert zostanie w AF Corse #83 to raczej nie w tym samym składzie co w tym roku. Yifey Ye raczej zostanie w tym samochodzie, ale raczej pożegna się z nim Robert Shwartzman. Rosjanin z izraelską licencją (pojedzie FP1 w GP Meksyku) jest mocnym kandydatem do zespołu Premy w IndyCar.

Jeżeli Shwartzman rzeczywiście odejdzie, kandydatów do jego zastąpienia jest dwóch. Pierwszym jest Alessio Rovera. 29-letni Włoch jest bardzo doświadczony w wyścigach długodystansowych. Od kilku lat z sukcesami startuje w WEC i ELMS a kategorii LMGT3. W 2021 wygrał 24h Le Mans.

Drugim kandydatem jest Leclerc. Arthur Leclerc. Brat Charlesa jeździ już od jakiegoś czasu w wyścigach długodystansowych, a po zakończeniu sezonu weźmie udział w testach dla młodych zawodników WEC.



ELMS

 

Nieco jaśniej wygląda sytuacja Kubicy w European Le Mans Series, w której prawdopodobnie zabraknie go w przyszłym roku. Jak powiedział w rozmowie z Iwoną Hołod przyznał, że powodem jest zbyt mała ilość jazdy w ELMS. Podczas weekendu kierowca przejeżdża około 50 okrążeń, co jest skromnym przebiegiem.

Nie wiadomo czy na tę decyzję nie ma też wpływu sytuacja sponsorska Kubicy. Jego starty w ELMS finansował Orlen, współtworząc przez ostatnie 4 sezony ekipy prywatne. Robert podpisał w 2023 roku trzyletnią umowę sponsorską z polskim koncernem, ale ten teraz ocenia swoje wsparcie i wydatki marketingowe i może chcieć ograniczyć lub wycofać swoje wsparcie (co byłoby absurdalne, ale mnie osobiście nie zszokowałoby).

Ewentualne zakończenie współpracy z Orlenem w teorii może też rzutować na WEC bo przecież logotypy koncernu znajdują się też na Ferrari 499P, którym jeździ Polak. Ale jest zbyt mało powodów by teraz o tym spekulować.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi