KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
Pirelli opony 2026

Tak będą wyglądać opony na sezon 2026



Rewolucja techniczna w Formule 1 stawi nowe wyzwania nie tylko przed ekipami, ale również dostawcą opon, firmą Pirelli. Jej może być jednak łatwiej.

Jednym z aspektów zmian technicznych w Formule 1 na sezon 2026 jest znaczne zmniejszenie docisku aerodynamicznego, który będą generować bolidy. Mimo że ostatnio zgodzono się na jego zwiększenie, to i tak bęzdie go zdecydowanie mniej niż obecnie.

Będzie to powodowało mniejsze obciążenie opon, które jednak i tak będą musiały być solidne. Jak wiemy, Pirelli nie zgodziło się na zmniejszenie rozmiaru opon z 18-calowych na 16-calowe. Wysokość opony nieco się jednak zmniejszy ze względu na jej inny profil. Z przodu będzie to spadek z 720 mm do 705 mm, a z tyłu do 710 mm.

Bardziej zmieni się jednak szerokość opon, które teraz będą węższe. Przednie opony będą w 2026 roku miały 275 mm (z obecnych 305 mm), a tylne 375 mm z obecnych 405 mm. Te zmiany sprawią, że komplet opon będzie lżejszy o 4 kilogramy.

Oto porównanie:

 

Pirelli opony 2026 f1 testy

Pirelli rozpoczęło już testy opon na 2026 rok. Pierwsze kilometry na nich pokonał w połowie września w Barcelonie Felipe Drugovich w dwuletnim aucie Astona Martina.

Co ciekawe, podczas późniejszych testów na torze Monza, Drugovich jeździł w aucie, w którym stale otwarty był system DRS. Miało to symulować mniejszy docisk, jaki będą generowały auta na sezon 2026. Łącznie Brazylijczyk pokonał 1392 kilometry.

Drugim zespołem, który testował te opony był McLaren w pierwszym tygodniu października. Niestety testy na Mugello zostały przerwane ze względu na ulewny deszcz. Program testowy Pirelli z oponami na 2026 rok będzie kontynuowany w listopadzie na torze Magny-Cours z zespołem Alpine.

Na podstawie: Auto Motor und Sport
fot. Pirelli Motorsport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi