KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
Mohammed bin Sulayem

Szef FIA: Nikt nas nie docenia



Mohammed ben Sulayem, szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej jest zły na krytyków, którzy nie zauważają, jak wiele dobrego zrobiła w ostatnim czasie FIA.

Na działania FIA oraz dyrekcji wyścigu – wyznaczanej przez Międzynarodową Federację Samochodową – jest w ostatnim czasie sporo narzekań. Afera z GP Abu Zabi 2021, brak konsekwencji w decyzjach sędziów czy zmiany przepisów technicznych w trakcie sezonu, które są wytykane FIA, nie pomagają.

Sama FIA prężnie działa jednak próbując poprawić te kwestie. Stworzone zostało zdalne centrum operacyjne sędziów w Genewie, uruchamiane jest centrum treningowe dla sędziów i dyrektorów wyścigów czy ustabilizowano kwestię limitów toru.

Według Mohammeda ben Sulayema, wszystkie te działania nie są odpowiednio doceniane przez społeczność Formuły 1.



„Nigdy nie dostajemy wystarczająco uznania. To niemożliwe bo jedyne co nas spotyka to marudzenie. To wiem” – mówi ben Sulayem.

Ma on pretensje nie tylko do dziennikarzy i kibiców, ale również do Formuły 1 w zakresie podziału finansowym i braku wynagrodzenia za naprawianie sportu.

„Jeżeli się temu przyjrzycie, to wszyscy zarabiają pieniądze dzięki FIA. Wszyscy, oprócz samej FIA. Wszyscy są chwaleni, oprócz FIA. Taka jest prawda” – żali się ben Sulayem.

„Kiedy przejąłem stery w FIA, koszty operacyjne wynosiły 20 milionów. Dlaczego? Ponieważ mieliśmy swoje wpływy – jak wszyscy. Ale spójrzcie na promotorów… Brawa i gratulacje dla nich. Są na tyle bystrzy by zarabiać” – dodaje szef FIA.

Mimo uznania dla Liberty Media za zarabianie na Formule 1, ben Sulayem podkreśla, że to FIA odgrywa fundamentalną rolę w Formule 1 i zasługuje na to, by być dostrzegana i traktowana jak równy partner.

 

„Będę bardzo, bardzo szczery – jak zawsze zresztą. Liberty Media wykonało znakomitą pracę przy transformacji Formuły 1. Gdybym mógł cofnąć czas, zadbałbym tylko o to by organ zarządzający był postrzegany jak równa strona” – mówi ben Sulayem.

„Oni są po prostu dobrym promotorem. Naprawdę. I chyba nikt nie zrobiłby tak dobrej roboty jak oni. Wspieram ich, a FIA pracuje z nimi w najlepszy możliwy sposób. Ale trzeba pamiętać, że praca regulacyjna i zarządcza należy do FIA. Dzięki nam wszyscy zarabiają, kierowcy mają zabawę, ścigają się w bezpiecznych warunkach i mają pieniądze. Szefowie zespołów również zarabiają więcej. FIA nie jest jednak wystarczająco doceniana za to” – dodaje Mohammed ben Sulayem.

Na podstawie: autosport.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 3 listopada
godz. 18:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi