KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
Otmar Szafnauer Alpine F1

Szafnauer kozłem ofiarnym afery z Piastrim w Alpine



W bardzo szczerym wywiadzie były szef Alpine, Otmar Szafnauer przyznaje, że w Alpine są osoby, które zacznie bardziej dbają o swoje kariery niż interes zespołu.

Szafnauer pracuje w Formule 1 od 2001 roku – najpierw w Hondzie, a następnie w Force India. W styczniu 2022 roku został szefem Alpine, ale jego przygoda z francuską ekipą nie trwała długo. Odszedł z niej w połowie 2023 roku. Dlaczego?

„Było kilka rzeczy, które poszły nie tak w Alpine. Jedną z nich jest to, że nie miałem kontroli nad całym zespołem. Dział HR nie raportował nic do mnie tylko do Francji. Działy finansowy, komunikacji i marketingu również. I to samo w sobie było problematyczne” – mówi Szafnauer w rozmowie z High Performance podcast.

„Zanim przyjąłem tę pracę, powiedziano mi, że wszyscy będą odpowiadać przede mną. Gdy ją zacząłem, okazało się, że tak nie jest” – dodaje były szef zespołu, podkreślając, że chciał w Alpine zmienić korporacyjną mentalność na mentalność zwycięzców.



Szafnauerowi nie podobały się również ruchy kadrowe na szczycie.

„Oni chcieli kultury korporacyjnej w innym wymiarze by pozbyć się niektórych ludzi, który wykonywali dobrą pracę dla tego zespołu przez długi czas. Pomyślałem sobie: Cóż, jeżeli pozbywacie się ludzi, którzy ciężko pracują i robią dobrą robotę, to wysyłacie sygnał: „róbcie dobrze swoje”, a zostaniecie zwolnieni. To nie jest kultura pracy, do której się dąży” – mówi Amerykanin.

Najsłynniejszą wpadką Alpine było wypuszczenie z rąk Oscara Piastri. Ekipa myślała, że jest związany kontraktem i ogłosiła go jako swojego zawodnika na sezon 2023. Australijczyk oznajmił, że stało się to bez jego wiedzy, a potem podpisał umowę z McLarenem. Sprawa trafiła do sądu, który orzekł, że Alpine nie miało ważnej umowy z Piastrim.

Jak wyjaśnia Szafnauer, błędy pojawiły się jeszcze przed tym, jak przyszedł on do ekipy.

 

„Nie złożyli poprawnie dokumentów do Contract Recognition Board i nigdy nie podpisali z nim umowy. W listopadzie mieli dwutygodniowe okienko, w którym mogli to zrobić, ale tak się nie stało” – mówi Szafnauer.

Ma on żal do zespołu o to, że mimo iż nie był winien w zamieszaniu z Piastrim, został obarczony odpowiedzialnością za nie.

„Wypuszczona została informacja prasowa z moim wizerunkiem. A to nie miało nic wspólnego ze mną. Nawet mnie wtedy tam nie było!” – zaznacza Szafnauer, dodając, że był to element akcji zdyskredytowania go. Potem spotkał się on z osobą z zespołu prasowego, z którą pracował wcześniej w Force India i dowiedział się, że pracownicy dostali taką instrukcję.

„Poszedłem do niej i powiedziałem, że stać ją na więcej. A ona oznajmiła: Przepraszam, kazano mi to zrobić” – wspomina były szef Alpine.

„To tylko pokazało, że w organizacji są osoby, którym nie warto ufać i które chcą się mnie pozbyć. One nie pracowały ze mną. Nie dbały o osiągi zespołu, dbały o swoje kariery. Jest wiele takich osób z Grupy Renault obecnie w Alpine” – dodaje Szafnauer.

Na podstawie: f1i.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 3 listopada
godz. 18:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi