KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 - AUSTRIAN GRAND PRIX 2024

Sainz gotowy na team orders choć wątpi, że do nich dojdzie



Jeżeli w Ferrari zajdzie potrzeba zastosowania poleceń zespołowych, Carlos Sainz jest gotów pomóc Charlesowi Leclercowi.

Charles Leclerc nadal jest w teoretycznej walce o tytuł mistrza świata Formuły 1. Na 6 wyścigów przed końcem traci on 86 punktów do Maxa Verstappena. I choć szanse nie są duże, to jednak słabsza forma Red Bulla sprawia, że warto wykorzystywać każdą okazję do zdobycia większych punktów.

W drugiej połowie sezonu lepszym z kierowców Ferrari wydaje się Charles Leclerc. W ostatnich czterech rundach zdobył on 58 punktów wobec zaledwie 28 oczek Sainza.

W jednym z najbliższych wyścigów może pojawić się potrzeba przepuszczenia Leclerca, walczącego o wyższą pozycję w klasyfikacji generalnej lub broniącego trzeciego miejsca przed Oscarem Piastrim w najszybszym obecnie McLarenie.



“O niczym jeszcze nie dyskutowaliśmy w tej kwestii. Jeżeli popatrzycie na klasyfikacje to wszystko wydaje się dość odległe na ten moment więc musimy poczekać i zobaczyć” – mówi Carlos Sainz, pytany przez media o team orders.

“Ale jeżeli zespół pewnego dnia poprosi mnie o to, to zachowam się jak partner zespołowy” – dodaje Hiszpan.

Sainz podkreśla, że Leclerc to jeden z najszybszych kierowców w stawce, a to, że on sam jest często blisko Charlesa, też o czymś świadczy.

“Charles jest, jeżeli nie najszybszym, to jednym z najszybszych gości, z jakimi przyszło mi się mierzyć. Różnica między nami jest bardzo mała – począwszy od treningów przez kwalifikacje i tempo wyścigowe. Te statystyki utrzymują się przez cały sezon. Zawsze mamy pozycje startowe blisko siebie, zdobywamy podobne punkty” – mówi Sainz w rozmowie z AS.



“Jedyne problemy między nami w tym sezonie powstawały po tym, jak startowaliśmy bardzo blisko siebie. Ale to przewaga Ferrari, że ma bardzo dobrze zbalansowaną parę kierowców” – dodaje Hiszpan.

W przyszłym roku Sainz będzie kierowcą Williamsa i jak deklaruje, opuści Maranello z podniesioną głową.

“Kiedy podpisywałem kontrakt z Ferrari, wracali po najtrudniejszych dla zespołu sezonach w ostatnich latach. Byli daleko z tyłu w 2020 roku, ponad sekundę na okrążeniu za najlepszymi. Jeżeli spojrzycie, gdzie Ferrari było jak przychodziłem, a gdzie jest teraz, to mogę powiedzieć, że jestem dumny z postępu, wykonanego przez nas” – mówi Sainz.

“Były wzloty i upadki w tym procesie, ewolucja w 2022 roku, spadek w 2023 i stopniowe poprawianie się w 2024. Były to sezony, które pozwoliły mi wygrać pierwsze wyścigi w Formule 1, zdobyć pierwsze pole position i wiele podiów” – dodaje kierowca.

Na podstawie: f1i.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi