KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
F1 Grand Prix of United States

Produktywne spotkanie z kierowcami, będzie zmiana sędziowania



Sytuacje i kary z Grand Prix USA nie pozostaną bez reakcji. FIA wraz z kierowcami uzgodniła zmianę zasad rozstrzygania sytuacji spornych między kierowcami.

Temat sędziowania i wymierzania kar kierowcom w tych samych sytuacjach był bardzo żywy w ostatnim tygodniu. Najwięcej sporów wywołała kara dla Lando Norrisa, walczącego z Maxem Verstappenem.

Wielu ekspertów i kierowców nie zgadzało się z nią i poruszyli kwestię podczas piątkowego spotkania przed Grand Prix Meksyku. Wypracowane zostały nowe zasady sędziowania, które mają wejść w życie pod koniec obecnego sezonu.

„Myślę, że było to pozytywne, produktywne spotkanie. Wielu kierowców powiedziało, co myśli o poszczególnych sytuacjach i przedstawiło swoje propozycje. W ten weekend wszystko będzie rozpatrywane jak wcześniej, ale myślę, że od Kataru będziemy mieli nowe rozwiązania i jako kierowcy będziemy lepiej rozumieć nowe zasady” – przyznaje Carlos Sainz.

 

„Jest ogólne zaangażowanie by kontynuować aktualizację wytycznych jazdy kierowców” – przyznaje FIA, która dodaje, że zmiany domagali się kierowcy i będzie ona ewolucją obecnych przepisów, nie związaną bezpośrednio z wydarzeniami z Austin.

Zmiany mają na celu „konsekwencję w decyzjach sędziów”.

Przewodniczący Grand Prix Drivers Association, George Russell przywołuje swoje przykłady i mówi, że dyskusja skupiała się nad karaniem kierowców, którzy broniąc swojego miejsca wyjeżdżając poza tor.

Produktywne spotkanie z kierowcami, będzie zmiana sędziowania



Sytuacje i kary z Grand Prix USA nie pozostaną bez reakcji. FIA wraz z kierowcami uzgodniła zmianę zasad rozstrzygania sytuacji spornych między kierowcami.

Temat sędziowania i wymierzania kar kierowcom w tych samych sytuacjach był bardzo żywy w ostatnim tygodniu. Najwięcej sporów wywołała kara dla Lando Norrisa, walczącego z Maxem Verstappenem.

Wielu ekspertów i kierowców nie zgadzało się z nią i poruszyli kwestię podczas piątkowego spotkania przed Grand Prix Meksyku. Wypracowane zostały nowe zasady sędziowania, które mają wejść w życie pod koniec obecnego sezonu.

„Myślę, że było to pozytywne, produktywne spotkanie. Wielu kierowców powiedziało, co myśli o poszczególnych sytuacjach i przedstawiło swoje propozycje. W ten weekend wszystko będzie rozpatrywane jak wcześniej, ale myślę, że od Kataru będziemy mieli nowe rozwiązania i jako kierowcy będziemy lepiej rozumieć nowe zasady” – przyznaje Carlos Sainz.

 

„Jest ogólne zaangażowanie by kontynuować aktualizację wytycznych jazdy kierowców” – przyznaje FIA, która dodaje, że zmiany domagali się kierowcy i będzie ona ewolucją obecnych przepisów, nie związaną bezpośrednio z wydarzeniami z Austin.

Zmiany mają na celu „konsekwencję w decyzjach sędziów”.

Przewodniczący Grand Prix Drivers Association, George Russell przywołuje swoje przykłady i mówi, że dyskusja skupiała się nad karaniem kierowców, którzy broniąc swojego miejsca wyjeżdżając poza tor.

„Kary dla mnie były prawidłowe patrząc na literę prawa. Podobnie było z Lando bo wyjechał poza tor i wyprzedził. Ale Max wyraźnie hamował za późno, nie zmieścił się w zakręcie, wyjechał i prawdopodobnie również powinien zostać ukarany. Powinno to zostać naprawione” – zauważa Russell.

Zwraca on też uwagę, że wina takich sytuacji leży w samym torze, który pozwala na to dzięki asfaltowym poboczom.

„Jeżeli byłaby tam pułapka żwirowa, żaden z kierowców by nie wyjechał. Źródłem problemu jest tor, który pozwala na szeroki wyjazd. W krótkim terminie szukamy rozwiązania, ale w długim to zmiana na torze jest rozwiązaniem” – mówi Russell.



„Kary dla mnie były prawidłowe patrząc na literę prawa. Podobnie było z Lando bo wyjechał poza tor i wyprzedził. Ale Max wyraźnie hamował za późno, nie zmieścił się w zakręcie, wyjechał i prawdopodobnie również powinien zostać ukarany. Powinno to zostać naprawione” – zauważa Russell.

Zwraca on też uwagę, że wina takich sytuacji leży w samym torze, który pozwala na to dzięki asfeltowym poboczom.

„Jeżeli byłaby tam pułapka żwirowa, żaden z kierowców by nie wyjechał. Źródłem problemu jest tor, który pozwala na szeroki wyjazd. W krótkim terminie szukamy rozwiązania, ale w długim to zmiana na torze jest rozwiązaniem” – mówi Russell.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi