Sytuacje i kary z Grand Prix USA nie pozostaną bez reakcji. FIA wraz z kierowcami uzgodniła zmianę zasad rozstrzygania sytuacji spornych między kierowcami.
Temat sędziowania i wymierzania kar kierowcom w tych samych sytuacjach był bardzo żywy w ostatnim tygodniu. Najwięcej sporów wywołała kara dla Lando Norrisa, walczącego z Maxem Verstappenem.
Wielu ekspertów i kierowców nie zgadzało się z nią i poruszyli kwestię podczas piątkowego spotkania przed Grand Prix Meksyku. Wypracowane zostały nowe zasady sędziowania, które mają wejść w życie pod koniec obecnego sezonu.
„Myślę, że było to pozytywne, produktywne spotkanie. Wielu kierowców powiedziało, co myśli o poszczególnych sytuacjach i przedstawiło swoje propozycje. W ten weekend wszystko będzie rozpatrywane jak wcześniej, ale myślę, że od Kataru będziemy mieli nowe rozwiązania i jako kierowcy będziemy lepiej rozumieć nowe zasady” – przyznaje Carlos Sainz.
„Jest ogólne zaangażowanie by kontynuować aktualizację wytycznych jazdy kierowców” – przyznaje FIA, która dodaje, że zmiany domagali się kierowcy i będzie ona ewolucją obecnych przepisów, nie związaną bezpośrednio z wydarzeniami z Austin.
Zmiany mają na celu „konsekwencję w decyzjach sędziów”.
Przewodniczący Grand Prix Drivers Association, George Russell przywołuje swoje przykłady i mówi, że dyskusja skupiała się nad karaniem kierowców, którzy broniąc swojego miejsca wyjeżdżając poza tor.
Produktywne spotkanie z kierowcami, będzie zmiana sędziowania
Sytuacje i kary z Grand Prix USA nie pozostaną bez reakcji. FIA wraz z kierowcami uzgodniła zmianę zasad rozstrzygania sytuacji spornych między kierowcami.
Temat sędziowania i wymierzania kar kierowcom w tych samych sytuacjach był bardzo żywy w ostatnim tygodniu. Najwięcej sporów wywołała kara dla Lando Norrisa, walczącego z Maxem Verstappenem.
Wielu ekspertów i kierowców nie zgadzało się z nią i poruszyli kwestię podczas piątkowego spotkania przed Grand Prix Meksyku. Wypracowane zostały nowe zasady sędziowania, które mają wejść w życie pod koniec obecnego sezonu.
„Myślę, że było to pozytywne, produktywne spotkanie. Wielu kierowców powiedziało, co myśli o poszczególnych sytuacjach i przedstawiło swoje propozycje. W ten weekend wszystko będzie rozpatrywane jak wcześniej, ale myślę, że od Kataru będziemy mieli nowe rozwiązania i jako kierowcy będziemy lepiej rozumieć nowe zasady” – przyznaje Carlos Sainz.
„Jest ogólne zaangażowanie by kontynuować aktualizację wytycznych jazdy kierowców” – przyznaje FIA, która dodaje, że zmiany domagali się kierowcy i będzie ona ewolucją obecnych przepisów, nie związaną bezpośrednio z wydarzeniami z Austin.
Zmiany mają na celu „konsekwencję w decyzjach sędziów”.
Przewodniczący Grand Prix Drivers Association, George Russell przywołuje swoje przykłady i mówi, że dyskusja skupiała się nad karaniem kierowców, którzy broniąc swojego miejsca wyjeżdżając poza tor.
„Kary dla mnie były prawidłowe patrząc na literę prawa. Podobnie było z Lando bo wyjechał poza tor i wyprzedził. Ale Max wyraźnie hamował za późno, nie zmieścił się w zakręcie, wyjechał i prawdopodobnie również powinien zostać ukarany. Powinno to zostać naprawione” – zauważa Russell.
Zwraca on też uwagę, że wina takich sytuacji leży w samym torze, który pozwala na to dzięki asfaltowym poboczom.
„Jeżeli byłaby tam pułapka żwirowa, żaden z kierowców by nie wyjechał. Źródłem problemu jest tor, który pozwala na szeroki wyjazd. W krótkim terminie szukamy rozwiązania, ale w długim to zmiana na torze jest rozwiązaniem” – mówi Russell.
„Kary dla mnie były prawidłowe patrząc na literę prawa. Podobnie było z Lando bo wyjechał poza tor i wyprzedził. Ale Max wyraźnie hamował za późno, nie zmieścił się w zakręcie, wyjechał i prawdopodobnie również powinien zostać ukarany. Powinno to zostać naprawione” – zauważa Russell.
Zwraca on też uwagę, że wina takich sytuacji leży w samym torze, który pozwala na to dzięki asfeltowym poboczom.
„Jeżeli byłaby tam pułapka żwirowa, żaden z kierowców by nie wyjechał. Źródłem problemu jest tor, który pozwala na szeroki wyjazd. W krótkim terminie szukamy rozwiązania, ale w długim to zmiana na torze jest rozwiązaniem” – mówi Russell.
Na podstawie: racefans.net