KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

F1 Grand Prix of Italy

Podzielone zdania wśród kierowców w sprawie dodatkowego punktu



Kierowcy Formuły 1 raczej nie będą tęsknić za punktem za najszybsze okrążenie, który znika z serii w przyszłym sezonie.

Wczoraj FIA ogłosiła szereg zmian w Formule 1 na sezony 2025 i 2026, o których pisałem tutaj. Jedną z najważniejszych jest rezygnacja z przyznawania dodatkowego punktu za najszybsze okrążenie wyścigu dla kierowcy, o ile zmieścił się w pierwszej dziesiątce.

Autosport zebrał wypowiedzi kierowców dotyczących tej sprawy i jak się okazuje, dla wielu z nich nie będzie to sprawa spędzająca sen z powiek.

“Zawsze uważałem, że nie jest to potrzebne, zwłaszcza ze względu na sposób, w jaki ten punkt jest osiągany. Teraz pit-stop idzie do kierowcy, który miał darmowy pit-stop okrążenie przed końcem wyścigu. Więc to nie uhonorowanie najszybszego gościa w wyścigu” – mówi Carlos Sainz.

 

“W większości przypadków ten punkt idzie do kierowcy, który ma szansę lub szczęście ze względu na sytuację w wyścigu” – dodaje Hiszpan.

Zgodził się z nim przewodniczący Grand Prix Drivers Association, George Russell.

“Zawsze uważałem, że punkt za najszybsze okrążenie wyścigu jest trochę bezcelowy ponieważ dostawał go zawsze kierowca, który miał trudny wyścig, zjechał do boksów, założył nowe opony i zyskał dodatkowy punkt” – mówi Russell.

“Nigdy nie widziałem korzyści z tego więc cieszę się, że znika” – dodał Anglik, a w podobnym tonie wypowiadał się Charles Leclerc.

Przeciwnego zdania był Sergio Perez.

 

“Nie zgadzam się. To dawało wiele. Były wyścigi, zwłaszcza gdy walka o mistrzostwo była zacięta pomiędzy kierowcami i zespołami, gdzie robiło to różnicę. Mówimy o 24 punktach w sezonie” – mówi Perez.

“Nie wiem, dlaczego to zmieniono, ale czułem, że jest to całkiem dobre. Kiedy próbujesz zdobyć ten punkt, towarzyszy ci duża presja – podobnie jak na mechanikach, którzy muszą wykonać dobry pit-stop. Myślę, że pozbycie się tego to nie jest najlepszy ruch” – zaznacza Meksykanin.

Co ciekawe, zawodnicy bardziej przychylnym okiem spoglądają na punkt za wywalczenie pole position.

“Pole position jest czymś, przynajmniej w Formule 1, co ma dużą wartość. A jako kierowcy w kwalifikacjach i tak chcemy być najszybsi. Ten kto je wywalczy, pojechał najczystrze okrążenie albo podjął największe ryzyko. Stawia się wtedy wszystko na jedną szalę” – mówi Carlos Sainz.

 

“Oczywiście przy stawce, w której jeden zespół dominuje i zdobywa seryjne pole position, ma to mniejszy sens. Ale w idealnym scenariuszu ciasnej stawki, myślę, że ma to większy sens niż najszybsze okrążenie wyścigu” – dodaje Hiszpan.

Reklama:

Polecamy: Reha Pro Clinic – Fizjoterapeuta Kielce



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi