To były słabe kwalifikacje w wykonaniu dwóch liderów klasyfikacji generalnej European Le Mans Series. Mocny akces do tytułu zgłosiła inna ekipa.
Finałowa runda European Le Mans Series miała być polskim pojedynkiem między Inter Europol Competition #43 a AO by TF z Robertem Kubicą. Oba zespoły dzieli 6 punktów w klasyfikacji generalnej więc zwycięstwo IEC #43 dawałoby im pewny tytuł.
Kwalifikacje poszły jednak bardzo słabo naszym zespołom. Louis Deletraz wykręcił dla AO by TF siódmy wynik, a Tom Dillmann dopiero dziesiąte IEC #43.
„Mamy 7. miejsce i oczywiście chcieliśmy więcej. Myślę, że podczas każdego z treningów poprawialiśmy samochód i skupialiśmy się na tempie wyścigowym. Wyścig będzie długi, w ELMS dzieje się bardzo dużo. Nasza walka o mistrzostwo rozegra się w wyścigu. Chcemy przebić się do przodu i mamy nadzieję naa dobry wynik” – powiedział Louis Deletraz po kwalifikacjach.
„7. miejsce niestety oddaje prawdziwy obraz naszego tempa. Bardzo ciasno było pomiędzy 3. a 10. miejscem. Wiemy, że jutro wyścig to zupełnie inny obraz, chociaż myślę, że nasze tempo nie należy do czołowych” – skomentował Robert Kubica.
Zwycięzcami czasówki została ekipa Panis Racing, w której znów świetne okrążenie pojechał Charles Milesi. To dla nich dodatkowy punkt w klasyfikacji generalnej, co oznacza, że do AO by TF tracą już tylko 12 punktów.
M | Zespół | Numer | Kierowcy | 4H Barcelony | 4H Paul Ricard | 4H Imola | 4H Spa | 4h Mugello | 4h Portimao | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Orlen Team AO by TF | 14 | Edgar, Deletraz, Kubica | 6 | 15 | 18 | 26 | 10 | 18 | 93 |
2 | Inter Europol Competition | 43 | Alvarez, Dillmann, Lomko | 8 | 25 | 12 | 18 | 6 | 12 | 81 |
3 | COOL Racing | 37 | Fluxa, Jakobsen, Miyata | 25 | 0 | 0 | 10 | 2 | 25 | 62 |
4 | Panis Racing | 65 | Leclerc, Milesi, Maldonado | 10 | 4 | 26 | 8 | 12 | 1 | 61 |
5 | IDEC Sport | 28 | Van Uitert, Lafargue, De Gerus | 12 | 13 | 10 | 15 | 0 | 0 | 50 |
6 | Algarve Pro Racing | 25 | Lynn, Kaiser, Caldwell | 18 | 6 | 4 | 0 | 18 | 4 | 50 |
7 | Inter Europol Competition | 34 | Novalak, Ghiotto, Gray | 4 | 0 | 6 | 12 | 15 | 10 | 47 |
8 | Iron Lynx – Proton | 9 | Ried, Capietto, Cairoli | 0 | 2 | 0 | 6 | 25 | 2 | 35 |
9 | COOL Racing | 47 | Garcia, Vesti, Chatin | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 15 | 33 |
10 | United Autosports | 22 | Hanley, Urgan, Sato | 16 | 10 | 0 | 2 | 0 | 1 | 29 |
11 | United Autosports | 23 | Garg, Scherer, di Resta | 2 | 0 | 8 | 1 | 8 | 8 | 27 |
12 | Vector Sport | 10 | Drugovich, Cullen, Richelmi | 1 | 1 | 15 | 4 | 0 | 0 | 21 |
13 | Duqueine Team | 30 | Allen, Simmenauer, Koolen | 0 | 8 | 2 | 0 | 4 | 6 | 20 |
14 | Nielsen Racing | 27 | Heinemeier Hanson, Pino, Stevens | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Jeżeli zatem Panis Racing wygra wyścig, AO by TF musi dojechać na minimum 4. miejscu by zdobyć tytuł. Jeszcze trudniejsza jest sytuacja Inter Europolu, który w przypadku wygranej Panis Racing może sobie pozwolić na co najgorzej drugie miejsce, licząc oczywiście przy tym na małą zdobycz punktową AO by TF.
„Kto nie bierze pod uwagę Panis Racing ten nie widział całego sezonu i tego, że według mnie w większości wyścigów to było jedno z najmocniejszych lub najmocniejsze auto. Walczymy w trzy załogi, w trzy zespoły o mistrzostwo. Byłoby szaleństwem nie brać ich pod uwagę. Oczywiście mają większą stratę, ale sytuacja jest taka, że walczymy w trzy załogi” – mówi Robert Kubica o Panis Racing.
Tak wygląda ustawienie na starcie do wyścigu. W barwach AO by TF zacznie go Jonny Edgar:
Początek wyścigu o godz. 15:30 polskiego czasu. Zapraszam już teraz na relację live!