KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Netherlands

Wiemy, który zespół był podejrzany o nielegalną regulację auta [Aktualizacja]



Według holenderskich mediów, to Red Bull miał nielegalnie regulować wysokość swojego bolidu w parku zamkniętym. Zespół potwierdza istnienie systemu.

Rano informowałem Was o rewelacjach Autosportu, jakoby jedna z ekip Formuły 1 miała regulować wysokość prześwitu w swoim bolidzie pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem. Zmiana miała dokonywać się za pomocą systemu w samochodzie, aktywowanego bez użycia zewnętrznych narzędzi z pozycji kokpitu.

Takie rozwiązanie byłoby wykorzystaniem swoistej luki w przepisach, ale jednocześnie jest niezgodne z duchem sportu. FIA potwierdziła istnienie takiej kwestii, ale jednocześnie stwierdziła, że nie ma wystarczających dowodów by przypisać winę jakiejś ekipie.

 

“Jakiekolwiek regulowanie prześwitu w parku zamkniętym jest surowo zabronione. Mimo że nie mamy żadnych przesłanek, że któryś zespół używał takiego systemu, FIA pozostaje czujna i nadzoruje kwestię aby poprawiać sport. Dlatego wprowadziliśmy poprawki proceduralne by upewnić się, że prześwit nie będzie mógł być łatwo regulowany. W niektórych przypadkach możemy zastosować plomby, by upewnić się, że wszyscy są w zgodzie z przepisami” – czytamy w oświadczeniu FIA.

Nazwa zespołu nie została podana, ale według holenderskiego De Telegraaf chodzi o Red Bull Racing. Dziennikarze mieli potwierdzić to w kilku źródłach w padoku.

Warto zauważyć, że Red Bull w dwóch ostatnich wyścigach odzyskał nieco tempo i nawet w Grand Prix Singapuru, gdzie ekipa miała mieć duże problemy, Max Verstappen stanął na podium. Teraz trzeba czekać na odpowiedź ekipy z Milton Keynes w tej sprawie.


Aktualizacja

 

BBC podaje, że Red Bull przyznał, że prowadził z FIA korespondencję w sprawie systemu obniżającego prześwit i w jej wyniku zdecydowano się na usunięcie rozwiązania z bolidu.

Zespół podaje jednak, że nie korzystał z systemu w warunkach parku zamkniętego. Ekipa podnosi, że podobne systemy, które w założeniu mają amortyzować uderzenia w podłogę, posiadają też inne zespoły.

Na podstawie: De Telegraaf
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi