KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Marko Newey f1 Red Bull

Marko ujawnia główny powód odejścia Neweya



Okazuje się, że proces odejścia Adriana Neweya z Red Bulla rozpoczął się dawno temu i był związany z jednym z ważniejszych wydarzeń w historii Red Bulla.

Red Bull – w przeciwieństwie do 2023 – nie zalicza dobrego sezonu. Ekipa prawdopodobnie straci tytuł konstruktorów w tym roku, ale oprócz tego również kilku znakomitych specjalistów, w tym guru technicznego, Adriana Neweya.

Marko uważa, że wydarzeniem, które zainicjowało odejście Neweya z Red Bulla była śmierć właściciela zespołu, Dietricha Mateschitza w październiku 2022 roku.

“Oczywiście jego śmierć sprawiła, że zaszła określona zmiana. On był jedynym liderem, podejmował szybkie decyzje. Był charyzmatycznym przedsiębiorcą, który miał wizję i nie bał się podjąć ryzyka z zespołem wyścigowym” – wspomina Marko.

 

“Teraz firma i wszystko pozostałe jest kształtowane inaczej ponieważ takiej osobistości nie da się zastąpić tylko jedną osobą. I to część zmiany. Teraz głównym powodem decyzji Neweya była chęć podjęcia nowego wyzwania” – dodaje Marko.

Przyznaje on jednak, że drama z Christianem Hornerem z początku sezonu nie była czymś dobrym dla sprawy, zwłaszcza wobec publicznego sporu, jaki rozgorzał na tym tle pomiędzy Josem Verstappenem a Christianem Hornerem.

“Nazwijmy to tak, sprawa Hornera nie pomogła. Ale wewnętrznie usiedliśmy i połączyliśmy siły. Pracowaliśmy we wszystkich arenach by zdobyć mistrzostwa i mieć zwycięski samochód w przyszłości” – mówi Marko.

 

Newey nie jest jedynym, który w ostatnich miesiącach odszedł z Red Bulla. Doradca Red Bulla mówi, że zmiany kadrowe są czymś naturalnym w Formule 1 i to “część gry”. Co ciekawe, ekipa nie miała zamiaru zatrzymywać Neweya u siebie, oferując wielkie pieniądze. Marko dziwi się rywalom, którzy teraz będą musieli wydawać krocie na Neweya, ale również innych inżynierów, którzy odeszli z ekipy.

“Zaskakują mnie liczby, które są oferowane. My zawsze mieliśmy problemy z limitami budżetowymi, a ci, którzy odeszli dostaną dwa razy więcej. To więcej niż my mogliśmy zaoferować” – mówi Marko.

“Newey był z nami przez 19 lat, Wheatley przez 17. Byli częścią zespołu, częścią grupy i sukcesu. Ich odejścia bolą, ale jeżeli odchodzą z powodu pieniędzy czy chęci robienia kariery to coś absolutnie normalnego” – dodaje doradca Red Bulla.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi