KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
F1 Grand Prix of United States

Startował „60 miejsc z tyłu”. Zdobył punkty, pokonał Tsunodę



W cieniu dubletu Ferrari i walki Lando Norrisa z Maxem Verstappenem Liam Lawson zaliczył spektakularny „powrót” do Formuły 1.

Liam Lawson nie ma gładkiego wejścia do Formuły 1. W ubiegłym roku zastąpił na 5 rund kontuzjowanego Daniela Ricciardo. W tym sezonie zastąpił Australijczyka za sprawą jego słabych wyników.

Pierwszym wyścigiem z sześciu w tym roku dla Lawsona było Grand Prix USA, w któym w ubiegłym roku nie jechał. Od dawna było wiadomo, że wyścig zacznie z tyłu stawki za sprawą kary silnikowej. W jego jednostce napędowej wymieniono każdy z sześciu elementów i za każdy dostał on 10 miejsc kary. W związku z tym otrzymał on karę przesunięcia o 60 miejsc na starcie, co efektywnie oznaczało start z końca stawki – tylko przed George Russellem, który startował z alei serwisowej.

Lawson przejechał znakomite zawody, wykorzystywał błędy rywali i skorzystał na dobrej strategii zespołu. Dojechał ostatecznie na 9. miejscu, zdobywając 2 punkty – tyle co w całym ubiegłym sezonie. Lawson znalazł się przed swoim kolegą z zespołu, Yukim Tsunodą, który był zamieszany w kilka pojedynków, dostał karę 5 sekund za wypchnięcie Alexa Albona poza tor oraz obrócił się samodzielnie w pierwszym zakręcie.

 

Nie ma się co dziwić, że Lawson był zadowolony po zakończeniu rywalizacji.

„To był dobry wyścig. Nie spodziewałem się tego, szczerze mówiąc. Zrobiliśmy dobrą robotę przy samochodzie wczoraj i liczyliśmy na powtórzenie dobrego tempa wyścigowego. Miałem świetne pierwsze okrążenie, wszedłem w bardzo małą przestrzeń i nadrobiłem miejsca. Samochód był bardzo mocny i robił dokładnie to, co chcieliśmy. Bardzo dobrze zapracowały dla nas twarde opony. Kiedy zjechałem do boksów, miałem sporo czystego powietrza i byliśmy w stanie pojechać dłużej niż planowaliśmy” – mówi Liam.

„Bardzo pomogły mi wnioski z tego, co inni robili w Sprincie. Cały zespół włożył dużo wysiłku w umożliwienie mi tego. Wielkie podziękowania dla wszystkich” – dodaje Lawson.

Z wyniku Lawsona był zadowolony również szef zespołu, Laurent Mekies.



„Możemy być usatysfakcjonowani naszymi osiągami w Austin, których ucieleśnieniem było dziewiąte miejsce Liama w jego powrocie. Było to możliwe dzięki świetnie wyegzekwowanemu wyścigowy z ostatniej pozycji. Wykonał świetną pracę przez cały weekend, zwłaszcza, że nie ścigał się od października ubiegłego roku. Był dobrze przygotowany, pracował z nami cały sezon w fabryce i podczas grand prix i to dało mu gładki start” – mówi Mekies.

„Jechał niesamowicie szybko i uzyskiwał równe czasy okrążeń. To był świetny debiut. Widać, że trzeba dawać szanse młodym” – skomentował występ Lawsona Helmut Marko.

Dzięki dwóm zdobytym punktom Lawson awansował na 20. miejsce w klasyfikacji kierowców. Być może to odważna teza, ale jednym wyścigiem Lawson mógł udowodnić, że ekipa z Faenzy dobrze zrobiła, zastępując nim Daniela Ricciardo.

Visa CashApp RB nie może być jednak w pełni usatysfakcjonowany po Austin bowiem ich główny rywal w klasyfikacji generalnej konstruktorów, Haas, zdobył 7 punktów i wyprzedził ich w tabeli.

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes593=
2Ferrari557=
3RedBull Racing RBPT544=
4 Mercedes382=
5Aston Martin Aramco Mercedes86=
9Alpine Renault49+3
6Haas Ferrari46-1
7Visa CashApp RB44-1
8Williams Mercedes17-1
10Kick F1 Team0=



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi