KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
AO BY TF / Robert KUBICA (POL) - European Le Mans Series - 4h of Portimao - Autodromo Internacional do Algarve - Portugal -

Kubica: Przez większość wyścigów nie byliśmy najszybsi



Każdy z kierowców Orlen Team AO by TF podkreślał, że sezon 2024 był bardzo trudny dla nich. Gdy brakowało tempa, udawało się jednak podejmować dobre decyzje.

Robert Kubica, Louis Deletraz i Jonny Edgar dali dziś AO by TF mistrzostwo European Le Mans Series. Dla Deletraza jest to trzeci tytuł w ostatnich czterech latach, a dla Kubicy drugi w drugim starcie w ELMS.

Wyścig 4h Portimao zaczynał jednak Jonny Edgar – debiutant w serii i wyścigach długodystansowych. Ruszał on z 7. miejsca.

„Pierwsze okrążenie było całkiem dobre. Potem na pierwszych kółkach byłem w stanie zyskać pozycje. Miałem sporo ruchu na pierwszym stincie, tuż za mną był Inter Europol niemal przez cały czas więc miałem trochę bronienia się” – mówi Edgar.

 

„Potem po pit-stopach wiele aut było na innej strategii. Mój drugi stint był dobry, choć był trudny. Utrzymałem samochód w jednym kawałku, nie straciłem dużo czasu do aut wokół nas. Potem przekazałem samochód Robertowi, mieliśmy dobrą strategię i dobre pit-stopy. Zdołaliśmy się utrzymać przed Inter Europolem i Panis Racing, na których się dziś skupialiśmy” – dodał kierowca.

Przyznał on, że od początku wiedział, że z tym składem kierowców może osiągnąć bardzo wiele.

„Gdy dostałem szansę jazdy z Louisem i Robertem, wiedziałem, że mamy dużą szansę na zwycięstwo. Wiedziałem też, że będę w stanie się wiele nauczyć w aucie LMP2. Pomogli mi bardzo dużo, zespół zrobił świetną robotę i jestem bardzo szczęśliwy” – mówi Edgar.

Jaka przyszłość go czeka?



„Na ten moment wyglada na to, że nadal będę w wyścigach długodystansowych, być może LMP2, ale nic nie jest to jeszcze przesądzone” – wyjaśnia Anglik.

Auto przejął po nim Robert Kubica, który wyprowadził AO by TF na drugie miejsce. Polak przyznaje, że ten triumf stanowi też pewne zaskoczenie.

„Wygrywanie zawsze jest ważne. Czuję, że ten sezon był bardzo wyrównany i trudny. Walki były bardzo zacięte, a my przez większość czasu nie byliśmy najszybszym samochodem. Podejmowaliśmy jednak dobre decyzje i przywoziliśmy wysokie punkty” – mówi Kubica.

„Nie było łatwo, również dziś, gdy brakowało nam osiągów. Udało nam się to jednak odwrócić i przejechać dobry wyścig z równą jazdą i atakować wtedy, gdy musieliśmy. Jednocześnie trzymaliśmy opony pod kontrolą” – wyjaśnia Robert.

 

Atmosfera w zespole po wyścigu była bardzo dobra.

„Koniec końców zajęliśmy drugie miejsce, które wystarczyło nam na mistrzostwo i jesteśmy bardzo szczęśliwi. Żartowałem sobie z Louisem, że jechaliśmy razem z trzema różnymi kierowcami srebrnymi w ostatnich latach i z każdym zdobywaliśmy mistrzostwo więc jakby ktoś potrzebował srebrego kierowcy to może do nas zadzwonić” – dodaje Kubica.

 

Wyścig kończył Louis Deletraz, który spokojnie dowiózł drugie miejsce i tytuł.

„Bardzo wysoko cenię sobie ten tytuł. To mój trzeci i jestem ekstremalnie szczęśliwy. Musieliśmy ostro o niego walczyć. Pierwszy wyścig w Barcelonie poszedł nam bardzo słabo i potem musieliśmy nadrabiać. Jestem z tego dumny, że walczyliśmy potem bardzo ostro o powrót. To nie byłoby możliwe bez Roberta, Jonnego i całego zespołu” – powiedział Deletraz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi