KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Press - Lone Star Le Mans 2024

Kubica: COTA przypomniała mi pierwszą wygraną w F1



Robert Kubica opowiedział o swoim zwycięstwie na Circuit of the Americas i przyznał, że już spogląda w przyszłość i na kolejne 24h Le Mans.

Ponad miesiąc temu Robert Kubica sięgnął po swoją pierwszą wygraną w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, zostając trzecim kierowcą w historii, który wygrywał i w F1 i WEC.

“To był świetny dzień, nie tylko dla nas jako załogi hypercara #83, ale również ze względu na zwycięstwo Charlesa na Monzy. To drugie mogę sobie tylko wyobrażać, bo nigdy nie stałem na najwyższym stopniu podium na Monzy, zwłaszcza jako kierowca Ferrari, ale musi być to coś szczególnego” – mówi Robert Kubica w rozmowie z motorsportweek.com.

“Wracając do mnie, do nas, to powiedzmy, że to było wielkie osiągnięcie i coś, co z emocjonalnego punktu widzenia było dużą ulgą” – dodał Polak.

Robert pokusił się nawet o interesujące porównanie.



“To było dokładnie to samo uczucie co w 2008 roku, gdy wygrałem mój pierwszy wyścig Formuły 1. Od razu chciałem kolejnej wygranej. W tym kontekście były to zatem podobne, szczególne emocje” – mówi Robert.

Polak przyznaje jednak, że zwycięstwo na COTA było pewną nagrodą pocieszenia za 24h Le Mans, w którym AF Corse #83 walczyło o zwycięstwo aż do awarii na 4 godziny przed końcem rywalizacji.

“Le Mans to najważniejszy wyścig nie tylko świata endurance, ale ogólnie motorsportu. Z mojej perspektywy to jeden z najtrudniejszych wyścigów na świecie. Byłem zadowolony, że mieliśmy w nim potencjał na zwycięstwo, ale z drugiej strony, jeżeli mieliśmy już do niego wszystkie składniki, to dobrze byłoby po nie sięgnąć” – mówi Kubica.

“W przeszłości, gdy ścigałem się w Le Mans, słyszałem wiele historii o tym, jak szczególny jest to wyścig. Ale w duchu myślałem sobie, że to wyścig jak każdy inny. Ale myliłem się. Od kiedy zadebiutowałem w Le Mans w 2021 roku, naprawdę czuję, że to wyścig jedyny w swoim rodzaju. I nie jest ważne, czy jedziesz na niego pierwszy czy 10 raz – zawsze szanujesz to wyzwanie i zawsze będzie ono unikatowe. I w przeciwieństwie do innych serii, ten odbywa się raz w roku” – dodaje Robert.



Po wyścigu na COTA, przyszedł bardzo słaby dla AF Corse #83 wyścig na torze Fuji, gdzie nie poszło praktycznie nic. Począwszy od kraksy, spowodowanej przez Roberta.

“Nie byłem dumny z tego, co się stało. Prawda jest taka, że za mały błąd, zapłaciliśmy dużą cenę. I chodziło nie tylko o nasz samochód, ale fakt, że zamieszane było również auto #51. Byłem bardzo zaskoczony tym, jak łatwo zablokowały się koła. Potem byłem już tylko pasażerem. Nie spodziewałem się tego, ale też nie doceniłem kilku czynników, które wpłynęły na to zablokowanie. Jestem zazwyczaj bardzo surowy dla siebie i nie byłem dumny z tego co się stało. Wyciągnąłem wnioski i mam nadzieję, że nie powtórzę tego błędu” – mówi Kubica.

Robert jest w tym sezonie zawodnikiem niefabrycznego Ferrari 499P. Jak przebiega współpraca z autami niefabrycznymi?

“Zadajemy pytania, rozmawiamy z innymi kierowcami, otrzymujemy informacje. Liczy się doświadczenie i odczucia. Więc tak, mamy informacje z aut fabrycznych, używamy ich i staramy się wydobywać ich jak najwięcej. Ale koniec końców nic nie zastąpi doświadczenia na torze. A żeby je zdobyć, trzeba się ścigać” – mówi Robert Kubica.

“Z punktu widzenia wyścigów, oczywiście musimy się szanować, nawet jeżeli nie jesteśmy w tym samym zespole” – dodaje Polak.

Na podstawie: motorsportweek.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi