KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
grid start f1 race

Jeden zespół nielegalnie ustawiał swój bolid przed wyścigiem?



Jak informuje Autosport, FIA i kilka zespołów podejrzewa jedną z ekip o nielegalną regulację prześwitu auta pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem.

Po prawie miesięcznej przerwie Formuła 1 wraca z przytupem – również w kwestii ciekawych doniesień, typowych dla tej serii wyścigowej.

Jak ujawnia Autosport, jeden z zespołów – bez wskazania, o który chodzi – miał stosować trick w parku zamkniętym, polegający na zmianie wysokości auta pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem. To mogło znacznie poprawiać ogólny bilans osiągów bolidu, który w kwalifikacjach, jadąc “na pusto” powinien być ustawiony pod kątem szybkości na jednym okrążeniu, a w wyścigu, gdy jest dociążony powinien mieć lepsze tempo wyścigowe i bardziej dbać o opony.

W parku zamkniętym dozwolone jest jedynie regulowanie kąta nachylenia przedniego skrzydła. Przepisy stanowią, że ustawienia aerodynamiczne przedniego skrzydła mogą być regulowane wyłącznie za pomocą części będących w bolidzie. Żadne części nie mogą być dodane, usunięte czy zastąpione. Dodatkowo, zespół nie może modyfikować żadnych części samochodu.

 

Zespoły mogą dokonywać inspekcji swoich aut po zakończeniu kwalifikacji, ale nie mogą używać przy tym żadnych narzędzi. Pojawiło się jednak domniemanie, że jedno z aut jest wyposażone w system, który pozwala regulować wysokość przodu auta z pozycji kokpitu.

W związku z tym takiej zmiany po zakończeniu kwalifikacji i zaparkowaniu w parku zamkniętym mógłby dokonywać kierowca lub – co bardziej prawdopodobne – mechanik podczas standardowej inspekcji auta.

FIA twierdzi, że nie ma jednoznacznych dowodów, by ktoś korzystał z takiego rozwiązania, ale przed Grand Prix USA w Austin zostało dokonane uściślenie przepisów. Federacja nie wyklucza również stosowania specjalnych plomb by temu zapobiec.

To bardzo interesujące doniesienia na sześć rund przed końcem sezonu, w którym oba tytuły są jeszcze otwartą sprawą.

Na podstawie: Autosport.com

Reklama:

Sprawdź: Rehabilitacja Kielce prywatnie



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 7 listopada:
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 8 listopada:
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 9 listopada:
godz. 18:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi