KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
16395a29-7009-becd-7297-c6e5608afe42

Gładysz wybiera spośród 3 serii na 2025



Maciej Gładysz jest zadowolony ze swoich wyników w sezonie 2024 w Hiszpańskiej Formule 4 i mierzy w awans na przyszły rok.

Dla Gładysza sezon 2024 jest pierwszym w single seaterach i trzeba przyznać, że dotychczas spisuje się bardzo dobrze. Kierowca MP Motorsport zajął 3. miejsce w Formula Winter Series, a obecnie jest 3. w klasyfikacji generalnej Hiszpańskiej Formuły 4. Gładysz wygrał 3 wyścigi, a w 5 innych stał na podium.

„Jeżeli skończę w klasyfikacji w TOP 3, to będę bardzo zadowolony. Cały czas jestem w grze i będę robił wszystko, aby walczyć o jak najlepsze miejsca” – mówi Gładysz.

„Przed sezonem nie spodziewałem się, aż tak dobrych wyników. Oczywiście celowałem w TOP 3, ale nie spodziewałem się, że będę miał takie tempo i będę wygrywał wyścigi. Teraz trzeba pojechać jak najlepiej w końcówce, i powtórzyć wynik dwóch, a najlepiej trzech wygranych” – dodaje kierowca.

 

16-latek nie ukrywa, że chciałby nadal jeździć w ekipie MP Motorsport, ale to nie jedyna opcja. A jakie serie rozważa?

„Tak rozmawiamy już z moim zespołem MP Motorsport, prowadzimy też rozmowy z innymi ekipami. Zobaczymy, gdzie ostatecznie się znajdę, ale na pewno nie będzie to FIA F3. Myślimy o GB3, Eurocup-3 oraz FRECA. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość” – mówi Gładysz.

Czy na Formułę 3 jest w jego przypadku jeszcze za wcześnie?

„Uważam, że F3 w tym momencie, to nie byłby dobry ruch z mojej strony. Od razu zakładaliśmy, że niezależnie od wyniku w F4, nie myślimy o F3, a celujemy w serie pośrednie. To szansa na zdobycie doświadczenia w mocniejszym i wymagającym aucie, a ja jestem jeszcze bardzo młody” – mówi Gładysz.

 

Podobnie jak inni zawodnicy, Maciek celuje wysoko, ale ma też opcje rezerwowe.

„Moim celem jest dostanie się do Formuły 1. Ta droga wydaje się dość krótka, ale tak naprawdę to bardzo długa podróż po seriach wyścigowych, od F4, przez F3 i F2. Alternatywą mogą być kiedyś Hypercary w MŚ WEC lub kto wie, może jeszcze inny kierunek, ale na pewno będę chciał pozostać w motorsporcie, a na razie skupiam się na single-seaterach” – mówi Gładysz.

On również jest na etapie zbierania budżetu na przyszły rok i podobnie jak pozostali kierowcy, potrzebuje w tym wsparcia kibiców. Liczymy na to, że wszystko się uda!

Całą rozmowę przeczytacie tutaj.

Na podstawie: onet.pl



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi