KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - United States Grand Prix - Race Day - Austin, USA

Colapinto: Na pewno będę w Formule 1



Franco Colapinto zdaje sobie sprawę, że prawdopodobnie będzie musiał poczekać na swoją drugą szansę w Formule 1 po sezonie 2025.

Inni chwalą

 

Niedawno pojawiły się doniesienia, że Colapinto może zostać uratowany przez Red Bulla, który może chcieć go w Visa CashApp RB. Helmut Marko pytany o młodego Argentyńczyka, przyznaje, że jest pod wrażeniem tego co robi. Jest jednak jedno “ale”.

“To relatywnie niedoświadczony i niezbyt utytułowany gość w seriach juniorskich. Trzeba jednak powiedzieć, że nigdy nie był w topowym zespole. A mimo to ma niesamowitą formę teraz. Myślę, że ma teraz długoterminowy kontrakt z Williamsem. Z pewnością będzie kimś w przyszłości. To, co pokazał w tym roku, było bardzo, bardzo dobre” – mówi Helmut Marko.

 

“Prawda jest taka, że w Formule 1 każdy rozmawia z każdym. Jego problemem jest to, że ma wieloletni kontrakt, a nikt nie chce trenować kierowcy dla innego zespołu” – dodaje Austriak.

Franco pesymistą

 

Colapinto został zapytany przez Martina Brundle czy inne zespoły rozmawiają z nim.

“Nie jestem za bardzo w to zaangażowany. Oczywiście moi managerowie robią niesamowitą pracę i naprawdę im ufam. Moją pracą jest szybka jazda samochodem i kręcenie kółkiem, a ich zadaniem jest znalezienie mi miejsca. Wykonują naprawdę dobrą robotę” – mówi Argentyńczyk.

“Nie skupiam się na tym, co się stanie. Nie chcę poświęcać na to zbyt dużo energii. Wiem, że nie zostały żadne wolne miejsca w tym momencie i nie ma dla mnie przestrzeni. Jeżdżę by pokazać, że zasługuję na miejsce w Formule, że przyszedłem tu na dłużej, a nie na kilka wyścigów. Mam nadzieję, że takie zostawię po sobie wrażenie” – dodaje Colapinto.

 

Mimo wszystko kierowca Williamsa jest dobrej myśli w sprawie swojej przyszłości.

“Jestem pewien, że wrócę tu w przyszłości. W 2026, 2027 na pewno. Będę pracował bardzo ciężko na to. Oczywiście zostało mi jeszcze kilka wyścigów w tym roku by pokazać, na co mnie stać. I to dobra wiadomość” – mówi Colapinto.

“Gdyby ktoś dwa miesiące temu powiedział mi, że będę tu, nie uwierzyłbym mu. Cieszę się tą szansą, okazją, którą dał mi Williams. Daję z siebie wszystko by dać zespołowi to, na co zasługuje” – dodaje Argentyńczyk.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Williams Racing



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi