O tej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata będziemy chcieli szybko zapomnieć. W 6h Fuji zespołowi AF Corse #83 nie wychodziło praktycznie nic.
Wyniki
Powtórka startu i kolizji Kubicy:
Statystyki AF Corse #83
Robert Kubica jechał najdłużej z kierowców AF Corse, ale miał najsłabszy czas spośród nich. Cztery razy odwiedzał aleję serwisową.
Best lapy
Yifey Ye miał 9. najlepszy czas wyścigu, osiągając najlepszy wynik spośród wszystkich Ferrari.
Prędkości
Ferrari było w czołówce najwyższych prędkości tego wyścigu.
Czas w boksach
Ferrari AF Corse #83 spędziło w alei serwisowej aż 10 minut i 5 sekund. To najgorszy wynik spośród aut, które dojechały do mety. Drugi najsłabszy wynik to Proton #99, który stał prawie dwie minuty mniej.
Dość powiedzieć, że zwycięzcy, Porsche Penske byli w boksach zaledwie 6 minut i 23 sekundy. AF Corse #83 odwiedzało aleję serwisową aż 10 razy. Kary pochłonęły minutę i 50 sekund.
Ode mnie
Takie wyścigi raz na jakiś czas muszą się zdarzyć. Dziś AF Corse #83 nie wychodziło nic, a wydarzenia z początku wyścigu sprawiły, że trzeba było kombinować i ryzykować. I to się nie opłaciło. Łącznie trzy kary – stop and go 30 sekund oraz dwie przejazdu przez boksy nie pomogły. A tempo było przyzwoite i biorąc pod uwagę wydarzenia wyścigowe, były tu szanse na dobry wynik.
To było też potwierdzenie, że nawet w wyścigach endurance warto startować z przodu niż z tyłu.
To był chyba najgorszy wyścig Roberta Kubicy w czwartym sezonie jazdy w wyścigach endurance, ale tak się czasem dzieje i nie ma co się załamywać tylko pracować dalej.
W klasyfikacjach generalnych niewiele da się już zdziałać, dlatego trzeba pojechać na ostatnią rundę i powalczyć o pojedynczy sukces.
Na podsumowanie tego wyścigu zapraszam na godz. 21:15 na YouTube:
Klasyfikacje
Klasyfikacja kierowców hypercarów:
M | Kierowca | Zespół | Auto | Łącznie | Zmiana |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lotterer, Estre, Vanthoor | Porsche Penske #6 | Porsche | 150 | = |
2 | Fuoco, Molina, Nielsen | Ferrari AF Corse #50 | Ferrari | 115 | = |
3 | Kobayashi, de Vries | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 113 | = |
4 | Makowiecki, Campbell, Christensen | Porsche Penske #5 | Porsche | 77 | = |
5 | Conway | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 77 | +3 |
6 | Hartley, Hirakawa, Buemi | Toyota Gazoo #8 | Toyota | 70 | -2 |
7 | Ilott, Stevens | Jota #12 | Porsche | 70 | +2 |
8 | Pier Guidi, Giovinazzi, Calado | Ferrari AF Corse #51 | Ferrari | 59 | +2 |
9 | Kubica, Shwartzman, Ye | AF Corse #83 | Ferrari | 51 | +2 |
10 | Nato | Jota #12 | Porsche | 45 | -1 |
11 | Lopez | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 36 | -1 |
12 | Milesi, Habsburg, Chatin | Alpine #35 | Alpine | 27 | = |
13 | Vanthoor, Wittmann, Marciello | BMW M Team WRT #15 | BMW | 24 | +2 |
14 | Button, Rasmusen, Hanson | Jota #38 | Porsche | 19 | +1 |
15 | Vergne, Jensen, Muller | Peugeot #93 | Peugeot | 19 | = |
16 | Vaxiviere, Schumacher, Lapierre | Alpine #36 | Alpine | 18 | -1 |
17 | Tincknell, Andlauer, Jani | Proton #99 | Porsche | 13 | = |
18 | Lynn, Bamber | Cadillac #2 | Cadillac | 13 | = |
19 | Rast, Frijns, van der Linde | BMW M Team WRT #20 | BMW | 10 | -1 |
20 | Duval, di Resta, Vandoorne | Peugeot #94 | Peugeot | 4 | = |
21 | Kvyat, Mortara, Bortolotti | Lamborghini Iron Lynx #63 | Lamborghini | 2 | -1 |
22 | Serravalle, Bennett, Vernay | Isotta Fraschini #11 | Isotta Fraschini | 0 | = |
Klasyfikacja producentów:
M | Producent | Katar | Łącznie |
---|---|---|---|
1 | Porsche | 39 | 161 |
2 | Toyota | 23 | 151 |
3 | Ferrari | 18 | 134 |
4 | Alpine | 15 | 52 |
5 | BMW | 9 | 49 |
6 | Peugeot | 0 | 34 |
7 | Cadillac | 0 | 30 |
8 | Lamborghini | 2 | 11 |
9 | Isotta Fraschini | 0 | 0 |
Klasyfikacja zespołów prywatnych:
M | Zespół | Łącznie |
---|---|---|
1 | Hertz Jota #12 | 165 |
2 | AF Corse #83 | 122 |
3 | Proton #99 | 116 |
4 | Hertz Jota #38 | 115 |
Ostatnia runda Długodystansowych Mistrzostw Świata w tym sezonie zostanie rozegrana 2 listopada.