KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2024 Italian Grand Prix, Saturday - Stephen Reuss

Wolff: Wszyscy popieramy wyścig dla młodych kierowców



Wygląda na to, że jesteśmy coraz bliżej organizacji osobnego wyścigu dla młodych kierowców na koniec sezonu 2024.

Kilka tygodni temu pojawiła się informacja, że władze Formuły 1 wraz z zespołami mogą zorganizować osobny wyścig dla młodych kierowców po ostatniej rundzie sezonu w Abu Zabi.

Jednodniowy event składałby się z treningu, kwalifikacji i wyścigu, a każdy zespół wystawiłby swojego juniora. Informację tę potwierdził Stefano Domenicali, szef Formuły 1.

Teraz szef Mercedesa, Toto Wolff, przyznaje, że pomysł może być bliski realizacji.

„Dyskutowaliśmy o tym na Komisji F1 i myślę, że wszyscy chcemy dać młodym kierowcom więcej szans. Problemem jest to, że jeżeli damy im więcej czasu podczas weekendów wyścigowych, będzie to miało wpływ na głównych kierowców, czy przynajmniej może mieć taki wpływ. Pozwalając im na ściganie w trakcie weekendów wyścigowych może mieć wpływ na wyniki zespołu i może wyrządzić szkody w walce o mistrzostwo” – mówi Toto Wolff.

 

„Nie znaleźliśmy drogi by puścić ich w trakcie sekwencji weekendu wyścigowego i móc zrobić porównania. Przy całym dniu ścigania w Abu Zabi, gdy będą tak samo obciążeni paliwem i na tych samych oponach, będzie interesująco zobaczyć, jak wypadają w poszczególnych autach. A będzie już po sezonie.

Wolff zdaje sobie sprawę, że dodatkowy wyścig będzie obciążeniem dla ekip.

„Oczywiście to będzie wysiłek dla zespołu ponieważ oznacza to dodatkowy dzień jazd. Ale jesteśmy w przemyśle rozrywkowym i to dotychczas najlepszy pomysł na danie im więcej czasu za kółkiem” – dodaje Wolff.

W ramach Komisji F1 każdy zespół ma 1 głos, a Formula One Management i FIA mają po 10 głosów. Według Wolffa, przegłosowanie tego pomysłu nie powinno być problemem.

 

„Nie było nikogo w pomieszczeniu, kto nie wspierałby tego pomysłu. Wszyscy mamy te same cele. Chcemy dać większą ekspozycję kierowcom, chcemy dać im czas za kółkiem i to ustaliliśmy” – mówi Wolff.

Jak mówi Fred Vasseur, szef Ferrari, rozważany był też pomysł dania młodym kierowcom więcej niż 2 pierwszych treningów przed weekendami wyścigowymi.

„Myśleliśmy o tym, ale oni już i tak jadą 14 rund Formuły 2. Dodatkowo my mamy sprinty, w których nie możemy oddać pierwszego treningu. Dodatkowo niektóre tory nie są łatwe. Nigdy nie oddalibyśmy pierwszego treningu w Singapurze, Monako czy Baku. To oznacza, że koniec końców nie mamy tak wielu okazji by dać im testy” – mówi Vasseur.

„Myślę, żę przejechanie przez nich pełnego weekendu z treningiem, kwalifikacjami i startem będzie wspaniałą okazją. Na pewno nie będzie to łatwe do zorganizowania, ale wspieramy to” – dodał szef Ferrari.

Na podstawie racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi