KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 - SINGAPORE GRAND PRIX 2024

W Ferrari same problemy, a Sainz z potężną karą



To nie była dobra sesja kwalifikacyjna dla Ferrari. Bolidy z Maranello ustawią się na końcu pierwszej 10-tki, a to nie jedyny problem ich kierowców.

Koce grzewcze

 

Charles Leclerc nie uzyskał żadnego czasu okrążenia w ostatnim segmencie kwalifikacji po tym, jak jego czas został skasowany za przekroczenie limitów toru.

Jak mówi kierowca, wynikało to ze złego przygotowania opon. To natomiast było wynikiem problemu z kocami grzewczymi.

 

„To problem, którego nigdy nie mieliśmy podczas weekendu wyścigowego. Koce grzewcze przednich kół nie działały prawidłowo. Przednie opony były super-zimne i musiałem naciskać jak szalony na okrążeniu wyjazdowym by odzyskać temperaturę. To nigdy wcześniej mi się nie zdarzyło” – powiedział Leclerc.

Ferrari nie wie, co było przyczyną problemu.

„Nie mamy jeszcze pojęcia, nie analizowaliśmy tego. Zapytałem zespół na okrążeniu wjazdowym, ale nie mieli jeszcze odpowiedzi” – stwierdził.

Leclerc żałuje tym bardziej, że według niego Ferrari miało tempo w kwalifikacjach.

 

„Dziś byliśmy w gazie. W Q2 przejechaliśmy bardzo dobre okrążenie, początek okrążenia w Q3 też był dobry” – mówi Charles.

Kara dla Sainza

 

Za Leclerckiem ustawi się Carlos Sainz, który tuż przed rozpoczęciem swojego okrążenia pomiarowego w Q3 rozbił się, mocno uszkadzając auto.

Hiszpan wysiadł ze swojego Ferrari, a następnie przeszedł po torze do boksów. Za to zachowanie – bez zgody sędziów – został wezwany do sędziów gdyż uznali oni, że było to niebezpieczne przejście przez tor.

 

Sainz tłumaczył się, że przechodził już za zjazdem do boksów w warunkach czerwonej flagi więc w teorii żaden samochód nie powinien nadjechać.

Sędziowie nie przyjęli jednak takiego tłumaczenia, zauważając, że na torze nadal było 5 aut i jeden z kierowców mógł się pomylić i nie zjechać do boksów.

Sainz otrzymał karę 25 tysięcy euro, z której połowa jest zawieszona do końca sezonu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi