KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

MON_GP_SR-8205

Sztuka: F2 albo jak najlepszy zespół w F3



Kacper Sztuka mimo nieudanego sezonu w Formule 3, deklaruje walkę o starty w Formule 2. Ma też plan rezerwowy.

Sztuka w zakończonym niedawno sezonie Formuły 3 punktował tylko raz, dzięki 5. miejscu w sprincie na torze Imola. Polakowi nie szło w kwalifikacjach tak, jak się spodziewał, a w wyścigach miał problem z zadbaniem o opony.

Oczywiście sam Kacper nie jest zadowolony ze swoich wyników w sezonie 2024. Dlaczego ten sezon wyglądał właśnie tak?

„W tym roku był to debiutancki sezon nie tylko dla mnie, ale również dla mojego inżyniera, który przeszedł z niższych serii. Był to sezon, w którym na pewno razem trochę błądziliśmy w niektórych momentach, jako że żaden z nas nie miał doświadczenia z Formułą 3. Jeśli chodzi o sam feedback zespołu, to oczywiście mają dużo większy wgląd niż same wyniki z wyścigów” – wyjaśnia Sztuka w rozmowie z motorsport.com.

 

„Widzą więcej niż tylko to, co widać z wierzchu, ponieważ mają podgląd do telemetrii, do jazdy na symulatorze, do tego co mówimy na odprawie po sesji. Na podstawie tych wszystkich danych zespół oceniał mnie pozytywnie” – dodaje Polak.

Zwraca on uwagę na brak odpowiedniej pomocy w zespole MP Motorsport.

„Oczywiście na tym poziomie chodzi o detale. Patrząc obiektywnie wstecz, myślę, że jakbym miał przy sobie osobę, która miałaby duże doświadczenie, pracowałaby ze mną od dłuższego czasu i byłaby w stanie dopasować samochód do mnie, pod to, do czego jestem przyzwyczajony, mogłaby doradzać tak, abym od początku weekendu był w stanie dawać z siebie 100%, to myślę, że byłoby to bardzo pomocne w tym procesie nauki. Niestety takiej osoby nie miałem. Oczywiście inżynier starał się pomagać, natomiast tak, jak mówiłem, to był pierwszy rok dla niego, pierwszy rok dla mnie no i gdzieś tam te rady, które dostawałem, nie zawsze były poprawne, przez co był inny skutek niż ten, który miał być” – mówi Sztuka, zwracając uwagę na brak odpowiedniej liczby kilometrów za kółkiem przed sezonem na tle rywali.

Nie zabrakło też pytania dotyczącego Akademii Red Bulla i szybkiego pożegnania się z nią Kacpra. Wyznał on, że bardzo dużo czasu spędzał w symulatorze ekipy.

 

„Zdarzały się dni, kiedy byłem najszybszy ze wszystkich juniorów z Formuły 3. Guillaume Rocquelin – szef Akademii wielokrotnie wypowiadał się bardzo pozytywnie o mojej pracy, o moim profesjonalizmie. Natomiast na końcu jest jedna osoba, czyli dr Helmut Marko, która decyduje o tym, czy kierowca zostaje w akademii czy nie, no i on uznał, że chce rozwiązać współpracę już po paru wyścigach zakończonych bez spektakularnych sukcesów” – powiedział Sztuka.

Co teraz z jego karierą? Niedawno pojawiły się doniesienia o możliwości jazdy w Formule 2 przez Kacpra.

„Oczywiście jako kierowca nieustannie patrzę w przód i celem na przyszły rok jest wystartowanie w mistrzostwach Formuły 2. Niestety, jak zawsze w motorsporcie, walka jest nie tylko na torze, ale też poza nim o budżet, którą właśnie toczymy. Tak naprawdę teraz jedynym elementem, którego brakuje mi, żeby pojechać w Formule 2, są pieniądze. Jeśli miałbym potwierdzony budżet, to jestem w stanie na następny dzień podpisać umowę i wystartować w przyszłym sezonie Formuły 2” – mówi Sztuka.

„Natomiast oczywiście jest o to ciężko. Czasu coraz mniej i miejsce nie będzie na mnie czekało w nieskończoność. Oczywiście Formuła 3 też jest opcją, jeśli nie zdążymy, nie uda się z Formułą 2, to będziemy walczyć o to, żeby pojechać z jak najlepszym zespołem w Formule 3” – dodaje Kacper.

Cały wywiad przeczytacie tutaj.

Na podstawie: pl.motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi