KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Lando Norris, McLaren MCL38

Red Bull kwestionuje przednie skrzydła McLarena i Mercedesa. Jest odpowiedź FIA



Po raz kolejny pojawiają się zastrzeżenia dotyczące zbyt dużej elastyczności przednich skrzydeł poszczególnych zespołów Formuły 1. FIA ma już odpowiedź.

Ten temat wraca jak bumerang jak tylko jeden z zespołów zyskuje dużą przewagę nad rywalami. Nie można się zatem dziwić, że pojawiły się wątpliwości dotyczące legalności przedniego skrzydła McLarena i Mercedesa.

Uwagę na ich spore wyginanie się zwracali kibice w mediach społecznościowych, zwrócił też uwagę Helmut Marko.

„Przednie skrzydła McLarena i Mercedesa muszą być przeanalizowane” – powiedział Marko dla telewizji ORF, sugerując, że uginają się one za bardzo podczas jazdy.

 

Na szczegóły techniczne zwraca uwagę szef Red Bulla, Christian Horner.

„Kąty ich przednich skrzydeł są zupełnie inne niż reszty stawki. To kwestia FIA by sobie z tym poradzić. Regulacje są bardzo przejrzyste i myślę, że teraz ruch należy do FIA” – mówi Horner.

„Oczywiście, są testy, które oni zdają, ale trzeba patrzeć na wykładnię przepisów. W 2021 roku, w okolicach Baku, nastąpiła zmiana w regulacjach przedniego skrzydła. Mimo że skrzydła przechodziły testy, miały elastyczność potwietrzną. Zostawiamy to FIA, ufając, że zajmą się sprawą” – dodaje szef Red Bulla.

FIA bardzo szybko odniosła się do tych wypowiedzi. We wtorkowym komunikacie Federacja stwierdziła, że „Wszystkie przednie skrzydła są obecnie w zgodzie z przepisami na 2024 rok”.

 

Federacja zastrzega, że aż do Singapuru trwał będzie monitoring przednich skrzydeł, by upewnić się, że został przeprowadzony na różnych typach torów. FIA zapewnia, że jeżeli znalezione zostaną jakieś nieregularności, wówczas zastosowane zostaną nowe testy. Nie jest jednak planowane krótkoterminowe rozwiązanie w tym zmiana przepisów w sezonie 2024.

„Przednie skrzydło to wymagający obszar w ostatnich latach ponieważ obciążenie aerodynamiczne jest różne w poszczególnych autach i trudno znaleźć czynnik obciążeniowy, który sprawdzi wszystkie konfiguracje przedniego skrzydła. Inne obszary samochodu – włącznie z tylnym skrzydłem i krawędziami podłogi – mają znacznie bardziej regularne obciążenie we wszystkich zespołach i można przeprowadzać tam bardziej uniwersalne testy” – czytamy w komunikacie.

Co ciekawe, wygląda na to, że na takie rozstrzygnięcie był przygotowany Horner, który stwierdził, że jeżeli rozwiązania stosowane przez McLarena i Mercedesa zostaną uznane za legalne, wówczas również Red Bull zmieni swoje przednie skrzydło.

Na podstawie: planetf1.com, autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi