KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2026_car_render_3_5

Szykuje się wyrównywanie mocy silników w F1



Formuła 1 zamierza wyrównywać osiągi poszczególnych ekip w Formule 1 w przyszłości. Pojawił się ku temu specjalny zapis w regulaminie.

Cała seria przygotowuje się do wielkich zmian technicznych, które mają zacząć obowiązywać od sezonu 2026. Wówczas nastąpi przejście na ekologiczne paliwa, a połowa mocy jednostki napędowej będzie uzyskiwana z silnika elektrycznego. Do tego dojdzie aktywna aerodynamika i sporo innych zmian.

Znów bardzo ważnym elementem wpływającym na osiągi będzie silnik, ale Formuła 1 boi się powtórki sytuacji z sezonu 2014, gdy na początku ery hybrydowej Mercedes zbudował tak mocny silnik, że dominowali przez 7 kolejnych lat, a na podia był w stanie wskakiwać Williams – za sprawą jednostek Mercedesa.

Nie tak dawno Alpine chciało otrzymać dodatkowy czas na rozwój swojej jednostki napędowej ze względu na jej znacznie gorsze osiągi od konkurencji.

 

Dlatego w szkicu przepisów, które mają wejść w życie od sezonu 2026, znalazły się przepisy, stanowiące namiastkę systemu Balance of Performance, znanego z wielu innych serii, na przykład Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Wstępna wersja regulacji na sezon 2026 stanowi, że w kilku pierwszych rundach sezonu FIA będzie używała podobnych narzędzi jak WEC by mierzyć osiągi poszczególnych jednostek napędowych.

Po dokonaniu pomiarów „każdy producent jednostki napędowej, u którego moc silnika spalinowego będzie mniejsza o więcej niż 3% od najmocniejszego silnika spośród wszystkich dostawców, będzie miał zagwarantowane szanse rozwojowe i dodatkowe aktualizacje” – czytamy w szkicu przepisów.

 

Oznacza to, że jeżeli dany producent silnika przygotuje zbyt słabą jednostkę względem najmocniejszych, dostanie dodatkowy czas rozwojowy czy nawet możliwość zmiany komponentów.

„By mierzyć moc będziemy używać znacznie bardziej dokładnych i czułych sensorów momentu obrotowego, które będą umiejscowione na półosiach samochodów. To pozwoli nam na bycie pewnym na temat tego, co jest mierzone” – mówi Nicolas Tombazis, dyrektor do spraw single seaterów FIA.

„Kryteria będą ustalane na bazie różnic mocy, ale chcemy współpracować z producentami silników by lepiej definiować te kryteria i być może rozszerzyć je na inne kryteria” – dodaje.

Na podstawie: formulacritica.it/



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi