KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

GP2417_125850_V6A5572

Piastri zignorował polecenie i wygrał. Dlaczego Leclerc się nie bronił?



Zwycięstwo Oscara Piastri w Grand Prix Azerbejdżanu było możliwe dzięki brawurowemu atakowi na Charlesa Leclerca. Dlaczego kierowca McLarena się na niego zdecydował?

Charles Leclerc w Baku obronił prowadzenie na starcie wyścigu, a potem dość pewnie jechał na pierwszym miejscu. Nieskutecznie przez pierwszą część wyścigu próbował atakować go Oscar Piastri.

Kierowca McLarena przyznawał po wyścigu, że podczas pierwszego stintu postąpił zbyt agresywnie z oponami, a po zmianie opon również nie postąpił zbyt ostrożnie.

„Było mi trochę przykro z powodu mojego inżyniera wyścigowego. Próbowałem takiego wyprzedzania podczas pierwszego stintu i kompletnie zagotowałem opony. Mój inżynier powiedział mi zatem przez radio bym nie robił tego ponownie. A ja całkowicie zignorowałem to polecenie na następnym okrążeniu i zaatakowałem po wewnętrznej” – mówił Piastri po wyścigu.

 

„Czułem wtedy jednak, że pozostanie za Charlesem i czekanie aż jego opony ulegną degradacji nigdy się nie wydarzy. Wówczas jedynie zapewnilibyśmy sobie drugie miejsce. Gdy podczas pierwszego stintu miałem podobną okazję, nie wykorzystałem jej w pełni, ale pomyślałem sobie wtedy, że jeżeli zrobię kilka rzeczy inaczej, wówczas się uda” – wspomina Oscar.

„Kiedy po pit-stopie szansa nadarzyła się ponownie, musiałem z niej skorzystać. Gdyby nie to, nie siedziałbym teraz w tym fotelu” – dodaje kierowca McLarena.

Piastri uważa, że jeżeli wówczas by nie zaatakował, to potem mógłby nie mieć takiej okazji do wyprzedzenia Leclerca.

„To była jedyna szansa, jaką miałem. Gdybym z niej nie skorzystał, nie byłoby drugiej. Ukłony dla Charlesa, że był niesamowicie fair w tej walce. Być może pomyślał sobie, że nie zmieszczę się w zakręcie i wypadnę na strefę wyjazdową. Sam byłem pozytywnie zaskoczony tym, że jednak zmieściłem się w ten zakręt” – mówi Piastri.

 

„To był ryzykowny manewr, wymagający dużego zaangażowania, ale tak trzeba jechać, próbując wygrać wyścig. A na tym mi zależało, a nie na drugim miejscu. Zaatakowałem z daleka, ale udało się i potem walczyłem o przetrwanie, próbowałem zerwać DRS” – dodaje Australijczyk.

Charles Leclerc nie bronił swojej pozycji podczas tego ataku. Jak twierdzi, nie chodziło o to, że został przez niego zaskoczony.

 

„Widziałem w lusterkach, że tam jest i że atakuje. Ale nie mogłem być super-agresywny. Nadal miałem zimne opony i miałem problemy z wprowadzeniem ich w odpowiednie okno” – mówił po wyścigu Leclerc.

„Po prostu pomyślałem, że to nie będzie wielka sprawa jeżeli wyprzedzi mnie w tym momencie wyścigu ponieważ przed nami było jeszcze wiele okrążeń, a ja będę mógł potem użyć DRS-u by zostać sekundę za nim, a gdy moje opony nabiorą temperatury, odzyskam miejsce. Ale to była błędna ocena z mojej strony” – przyznaje Leclerc.

W ostatnich 10 rundach Formuły 1 to Oscar Piastri zdobył najwięcej punktów spośród wszystkich kierowców. Australijczyk zajmuje 4. miejsce w klasyfikacji kierowców, tracąc do Leclerca tylko 13 punktów. Jego strata do Norrisa to 32 oczka.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi