KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Lando Norris, McLaren MCL38

Oświadczenie FIA w sprawie tylnego skrzydła McLarena



FIA jest świadoma oskarżeń dotyczących legalności tylnego skrzydła, jakie pojawiły się po rywalizacji Formuły 1 w Baku.

Tradycją Formuły 1 jest to, że jeżeli dany zespół zyska dominującą przewagę, inne ekipy i ich kibice doszukują się niezgodności bolidu tej ekipy z regulaminem – często słusznie. Nie wiadomo, jak jest w przypadku McLarena, ale póki co żadnych naruszeń przepisów ekipie z Woking nie udowodniono.

Po rywalizacji w Baku pojawiło się wiele nagrań pracy tylnego skrzydła zespołu, które miało nie tylko uginać się pod naporem powietrza na prostych, ale również miały się w nim wówczas pojawiać otwory, generujące podobny efekt, jak system DRS, tyle że oczywiście w znacznie mniejszej skali.

Przykładami takich nagrań są to:

 

oraz to:

FIA dziś rano opublikowała oświadczenie odnoszące się do nagrań i dyskusji związanej z nimi.

 

„FIA uważnie monitoruje elastyczność karoserii wszystkich samochodów i zastrzega sobie prawo do proszenia zespołów o modyfikacje w każdej fazie sezonu. Jednakże jeżeli zespół przechodzi wszystkie testy ugięcia i spełnia wymogi przepisów i dyrektyw technicznych, nie zostaną wobec niego podjęte żadne działania” – pisze Federacja.

„FIA obecnie przegląda dane i wszystkie dodatkowe dowody, które pojawiły się po GP w Baku i rozważa zastosowanie środków zapobiegawczych do wdrożenia w przyszłości. To część standardowych procesów w przypadkach legalnych badań technicznych. FIA ma też możliwość wprowadzenia zmian w przepisach jeżeli zajdzie taka potrzeba” – dodaje Federacja.

Warto zauważyć, że po Grand Prix Azerbejdżanu do wyrywkowej kontroli zostało wzięte właśnie auto McLarena, a konkretnie Oscara Piastri, zwycięzcy wyścigu. Badanie techniczne nie wykazało żadnych nieprawidłowości względem regulaminu.

 

McLaren jest już oczywiście w Singapurze, przygotowując się do rywalizacji na Marina Bay Circuit. W tym wyścigu będzie używane inne skrzydło ekipy z większym dociskiem. Co ciekawe, lotka tylnego skrzydła w bolidzie jest zasłonięta:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi