KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Opony całoroczne – czy warto w nie zainwestować?

Wybór odpowiednich opon to kluczowa decyzja, która wpływa na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy przez cały rok. W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się opony wielosezonowe. W związku z tym pojawia się pytanie: czy warto zainwestować w taki rodzaj ogumienia, czy lepiej pozostać przy tradycyjnym podziale na opony letnie i zimowe?

Co to są opony całoroczne?

Opony wielosezonowe to rozwiązanie, które łączy cechy opon letnich i zimowych. Ich konstrukcja oraz mieszanka gumowa zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewniały dobrą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Ważnym elementem tego typu opon jest bieżnik, który dostosowuje się do różnych warunków atmosferycznych, od upalnego lata po mroźną zimę.

Zalety opon wielosezonowych

Jednym z głównych argumentów przemawiających za wyborem opon wielosezonowych jest ich uniwersalność. Pozwalają one na bezpieczną jazdę przez cały rok, bez konieczności sezonowej wymiany ogumienia. To rozwiązanie oszczędza czas oraz pieniądze, eliminując potrzebę zakupu dwóch zestawów opon oraz kosztów związanych z ich przechowywaniem. Co więcej, opony wielosezonowe to idealne rozwiązanie dla osób, które przemieszczają się głównie po mieście, gdzie warunki drogowe są na ogół bardziej przewidywalne.

Wady opon całorocznych

Pomimo wielu zalet, opony wielosezonowe mają także swoje wady. Ich uniwersalny charakter sprawia, że nie są one w pełni zoptymalizowane do skrajnych warunków pogodowych. W bardzo niskich temperaturach ich przyczepność może być gorsza niż w przypadku opon zimowych, a w ekstremalnie wysokich temperaturach mogą szybciej się zużywać w porównaniu do opon letnich. Ponadto, w regionach, gdzie zima jest surowa, opony zimowe mogą zapewnić lepsze bezpieczeństwo.

Dla kogo są opony wielosezonowe?

Opony wielosezonowe sprawdzą się najlepiej w przypadku kierowców, którzy poruszają się głównie po terenach o łagodnym klimacie, gdzie zimy są umiarkowane, a lata nie są zbyt gorące. Dla osób, które rzadko spotykają się z ekstremalnymi warunkami drogowymi, taki typ opon może okazać się idealnym kompromisem pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem.

Decyzja o wyborze opon wielosezonowych powinna być zatem dobrze przemyślana i dostosowana do indywidualnych potrzeb oraz warunków, w jakich samochód jest użytkowany. Opony wielosezonowe oferują wiele korzyści, takich jak wygoda i oszczędność, ale nie są pozbawione wad, szczególnie w kontekście ekstremalnych warunków pogodowych. Dlatego warto dokładnie przeanalizować, jakie są oczekiwania wobec ogumienia i na tej podstawie podjąć decyzję, czy opony całoroczne są właściwym wyborem.

Artykuł sponsorowany

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi