KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

GP2413_162520_77A9754

McLaren zmienia zasady: Poprosili Piastriego o pomoc



Przed Grand Prix Azerbejdżanu McLaren wreszcie ustalił priorytet jeżeli chodzi o walkę swoich kierowców i postawił na Lando Norrisa.

Do końca sezonu 2024 Formuły 1 pozostaje 8 rund. Lando Norris traci obecnie do Maxa Verstappena 62 punkty. Jego strata mogła by być mniejsza, a szanse na mistrzostwo większe, gdyby McLaren wcześniej ustalił kierowcę numer 1 i numer 2 w swoim składzie.

Aż do Grand Prix Włoch obaj zawodnicy mieli równy status i mogli ze sobą walczyć zgodnie z „papaya rules”. Teraz się to zmieni.

„Ogólny koncept jest taki, że jesteśmy niesamowicie zdeterminowani by wygrać, ale chcemy wygrać we właściwy sposób. Będziemy mocniej wspierać Lando, ale jednocześnie nie chcemy mocno naruszać naszych zasad. Najważniejszy jest interes zespołu. Sportowa rywalizacja jest dla nas ważna, chcemy też być fair wobec obu kierowców” – mówi Andrea Stella w rozmowie z BBC.

 

Szef McLarena podkreśla, że zmiana zasad wynika z chęci uniknięcia takich sytuacji jak na Monzy, gdy walka dwóch kierowców McLarena sprawiła, że zostali pokonani oni przez Charlesa Leclerca.

„Nie chcemy widzieć ponownie takich sytuacji jak na Monzy, gdzie wchodziliśmy w pierwszą szykanę na dwóch pierwszych miejscach, a wychodziliśmy na 1. i 3. To będzie zdeterminowane przez zespół. Teraz interes zespołu jest priorytetem. Tak nie było przed Monzą i to zostawiło otwarte drzwi do powstania takiej sytuacji” – dodaje Stella.

Szef McLarena mówi, że Oscar Piastri wyraził chęć pomocy swojemu koledze z zespołu.

„Rozmowy były bardzo owocne, widać było chęć współpracy. Nawet gdy zapytałem Oscara, czy odda ewentualne zwycięstwo, powiedział, że to będzie bolesne, ale jeżeli tak trzeba będzie, to zrobi to. Każdy kierowca jest nastawiony na zwycięstwo więc zawsze jestem pod wrażeniem poziomu ducha zespołu i dojrzałości, jaką wykazują w tym momencie” – mówi Andrea Stella.

 

Również Lando Norris nie chce statusu całkowitego numeru 1 i oddawania pozycji przez Piastriego do końca sezonu.

„Lando chce wygrywać ponieważ na to zasłużył. To dobrze być czasem wspieranym przez kolegę z zespołu, ale nie chce korzystać z tego regularnie, dostosowywać wyścigów tylko po to by znaleźć się przed kolegą z zespołu. To też nie jest sposób, w jaki my chcemy jeździć i wygrywać” – mówi szef McLarena.

Norris ma też nie mieć pretensji do zespołu jeżeli przegra mistrzostwo o kilka punktów, które mógł zyskać przy innym zachowaniu ekipy. Wie on, że w momencie podejmowania decyzji, były one właściwe.

Na podstawie: racefans.net, BBC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi