KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

GP2416_152254_67A8970

McLaren przyznaje: To już czas



Po Grand Prix Włoch i kolejnych „straconych” punktach Lando Norrisa, w McLarenie rośnie przekonanie, że to już czas na wdrożenie poleceń zespołowych.

Lando Norris to lider McLarena w tym sezonie. Przeważa nad Oscarem Piastrim w większości statystyk, w tym tej najważniejszej – liczbie punktów. Realistycznie patrząc, tylko on ma szansę nawiązać walkę z Maxem Verstappenem w klasyfikacji generalnej kierowców Formuły 1.

Aby tego jednak dokonać, będzie potrzebował skupienia uwagi całej ekipy na nim.

Dotychczas w ekipie z Woking obowiązywał równy status kierowców i widzieliśmy tego żywe przykłady choćby podczas GP Węgier, gdzie mimo wyraźnego prowadzenia, Norris musiał oddać prowadzenie Piastriemu.

 

Piastri może na równi walczyć z Norrisem i pokazał to w GP Włoch, wyprzedzając swojego kolegę dość zdecydowanym manewrem na pierwszym okrążęniu. To mógł być decydujący moment w kontekście zwycięstwa Charlesa Leclerca w całym wyścigu.

Norris odrabia do Verstappena, ale nie tak dużo jak by mógł, gdyby miał absolutny priorytet w McLarenie.

Wygląda na to, że McLaren dojrzał już do decyzji postawienia wszystkiego na jedną kartę.

„Musimy lepiej wykorzystywać okazje, które stwarza nam teraz słaba forma Red Bulla, który nie walczy o podia, tak jak zazwyczaj” – mówi Andrea Stella, szef McLarena, cytowany przez Autosport.

Podkreśla on, że mimo faktu iż obaj kierowcy McLarena mają matematyczne szanse na mistrzostwo, to zespół musi być realistyczny w tym kontekście.

 

„Walczymy z Maxem Verstappenem więc musimy dać wsparcie jednemu kierowcy. Zdecydowanie musimy wybrać tego, który jest obecnie w lepszym położeniu. Lando radzi sobie też lepiej w kwalifikacjach. Miał pole position tu, pole position na Zandvoort” – mówi Stella.

„Musimy dostosować pewne rzeczy wyścigowe, które mogą mu pomóc i dać lepszą kapitalizację pole position. Tego zabrakło tu na Monzy. Gdy popatrzycie na pierwsze okrążenie i wszystko przeanalizujecie, to widać, że kilka rzeczy mogliśmy zrobić lepiej” – dodaje szef McLarena.

Szef zespołu podkreśla, że nie oznacza to instalacji Lando Norrisa na pozycji numer 1 w zespole na długi czas.

„Są rzeczy, które dobrze wyglądają w nagłówkach prasowych, ale nie sprawdzają się w prawdziwym świecie. To kwestie bardzo trudne do zaimplementowania i wolimy pracować jako zespół z przekonaniem, że obaj zawodnicy pracują wspólnie i mają na celu zwycięstwo w obu klasyfikacjach. Wygląda bowiem na to, że teraz mistrzostwo świata kierowców jest zdecydowanie możliwe” – mówi Stella.

 

„Nie rozważaliśmy zamiany ich pozycji w ostatnich okrążeniach GP Włoch. Myśleliśmy o innych opacjach podczas wyścigu by upewnić się, że Lando będzie miał swoje szanse. Ale nie chcieliśmy ich zamieniać ponieważ chcieliśmy wywrzeć presję na Leclercu i sprawić, że będzie miał problemy z oponami, że zablokuje koła” – dodaje szef McLarena.

Najważniejsze dla niego po GP Włoch jest jednak potwierdzenie, że McLaren stworzył kompletne auto, zdolne do wygrywania wszędzie.

„Byliśmy ostrożni w tych kwestiach przed Monzą, ale teraz widzimy, że McLaren może rywalizować tam, gdzie w ubiegłym roku nie był konkurencyjny. Mamy ogólnie bardzo mocny pakiet i to może być bardzo ważna broń dla Lando w walce o mistrzostwo” – mówi Stella.

Na podstawie: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi