KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Ricciardo Marko 2023 f1

Marko: Ricciardo stracił instynkt zabójcy



Helmut Marko przyznał, dlaczego Daniel Ricciardo musiał pożegnać się z Formułą 1. W tym tygodniu ogłoszono, że zastąpi go Liam Lawson.

Daniel Ricciardo dostał od Red Bulla wiele szans w swojej karierze. Najpierw na jej początku, gdy trafił do Toro Rosso, a następnie gdy przeszedł do głównej ekipy. Red Bull wyciągnął do niego rękę również po nieudanych sezonach z McLarenem i to mimo ciosu, jaki zadał Australijczyk swoim odejściem po sezonie 2018.

Marko – raczej słusznie – zauważa, że decyzja Ricciardo o odejściu z Red Bulla była punktem zwrotnym w jego karierze.

„Nie miał zwycięskiego samochodu ani w Renault, ani w McLarenie. Wygrał na Monzy w 2021 roku, ale to były szczególne okoliczności” – mówi Helmut Marko w rozmowie z motorsport-total.

 

Od przygody z ekipą z Woking Daniel Ricciardo nie przypominał już siebie. Brakowało formy i wyników.

„Nie wiem dokładnie, co się z nim stało. Gdybyśmy wiedzieli to pomoglibyśmy mu. Ale jeżeli chodzi o to, z czego w ostatnich latach był znany – prędkość, późne hamowanie… W ostatnich latach próbował, ale tego już nie było. Instynkt zabójcy przepadł” – mówi Marko.

Doradca Red Bulla zdradza, jakie powody odejścia z zespołu podał Daniel Ricciardo. Pierwszym były obawy przed przejściem Red Bulla na silniki Hondy, a drugim fakt, że zaczął przyćmiewać go Max Verstappen.

 

„Widocznie poszedł za słodkimi gadkami Renault i Cyrila Abiteboula. Finansowo nie było dużej różnicy między tym, co my mu dawaliśmy, a co zaoferowało mu Renault. Powiedziałem mu wtedy, że będzie trudniej o „shoey”. Chyba nie stawał często na podium w Renault” – mówi Marko.

„Przyszedł do nas, pokonał Sebastiana Vettela, a potem miał pod kontrolą Danila Kvyata. Potem przyszedł Max i był coraz mocniejszy i to na pewno był jeden z powodów, dla których wybrał Renault a nie nas” – dodaje doradca Red Bulla.

Ricciardo oczywiście wiedział, że odejdzie z RB po Grand Prix Azerbejdżanu. Jak mówi Marko, termin nie był przypadkowy i był związany z różnymi czynnikami i zobowiązaniami.

Na podstawie: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi