KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Press - Pesage - 24 Hours of Le Mans 2024

Kubica trzecim w historii. Triumf na COTA i awanse w generalkach



Robert Kubica po raz kolejny pisze historię polskiego i światowego motorsportu. Polak sięgnął w niedzielę po triumf w wyścigu WEC.

Przebieg wyścigu

 

Bardzo ważne dla osiągnięcia tego wyniku było 2. miejsce w kwalifikacjach, wywalczone przez Roberta Kubicę. Pozwoliło ono na spokojny start i skupienie się na strategii.

Robert Kubica utrzymał je, a następnie jechał bardzo szybko, naciskając na Antonio Giovinazziego. W końcu Ferrari kazało Włochowi przepuścić Polaka. Kubica od razu zaczął odjeżdżać i zbudował sobie przewagę 6 sekund przed pierwszym pit-stopem.

 

AF Corse #83 stało dłużej w boksie więc przewaga zmalała, ale potem Kubica znów ją wyraźnie powiększył. Problemy spotkały Giovinazziego, który po kolizji z rywalem miał problem z autem i to był koniec jazdy dla Ferrari #51.

Kubica oddawał auto z 16-sekundowym prowadzeniem. Jako drugi jechał Yifey Ye, który nie dostał nowych opon i musiał po prostu bronić się przed rywalami. Jego tempo mimo wszystko było niezłe. Oddawał on auto Robertowi Shwartzmanowi na prowadzeniu.

Shwartzman wyjechał jednak jako drugi z boksów, a przewagę zaczęła budować Toyota nr 7. Gdy już się wydawało, że Japończycy wygrają ten wyścig, przyszła informacja o karze dla nich za nierespektowanie żółtych flag. Po przejeździe przez boksy spadli 10 sekund za AF Corse #83.

 

Kamui Kobayashi rozpoczął pogoń za Shwartzmanem, ale kierowca Ferrari przyspieszył i ostatecznie utrzymał prowadzenie, dowożąc zwycięstwo.

Tak przedstawiają się wyniki tego wyścigu:

Wyniki 6h COTA WEC 2024

 

Radość na podium była szczera i wielka.

Wypowiedzi

 

Tuż po zakończeniu wyścigu kierowcy AF Corse udzielili krótkich wypowiedzi.

„Jesteśmy szczęśliwi. To był trudny wyścig. Wiedzieliśmy, że krytyczne będzie tu zadbanie o opony. Taktyka była zdradliwa, ale wszystko zagrało i wytrzymaliśmy presję. Możemy być zadowoleni” – powiedział Robert Kubica.

 

„Moje opony były bardzo zniszczone pod koniec. Musiałem bardzo uważać, nie było łatwo utrzymać się na torze w końcówce” – stwierdził Robert Shwartzman.

„Dziękuję moim kolegą, dziękuję mojemu zespołowi, dziękuję Ferrari. Brawa dla Roberta. Ma zwycięstwo w Formule 1, ma zwycięstwo w WEC” – dodał Yifey Ye.

Historia

 

Robert Kubica po raz kolejny zapisuje się złotymi zgłoskami w historii motorsportu. Oczywiście został pierwszym Polakiem, który wygrał wyścig WEC w klasyfikacji generalnej. Ale nie tylko. Robert Kubica to trzeci kierowca w historii, który wygrywał zarówno wyścig WEC jak i Formuły 1. Oprócz niego dokonali tego tylko Fernando Alonso i Mark Webber.

 

Żaden z nich nie ma triumfu czy tytułu w ELMS, nie ma też kierowcy, który tak ważne sukcesy połączyłby z wygranymi OSami WRC.

Klasyfikacje

 

Oto klasyfikacja generalna kierowców WEC po COTA. AF Corse #83 awansuje o 2 pozycje:

MKierowcaZespółAutoŁącznieZmiana
1Lotterer, Estre, VanthoorPorsche Penske #6Porsche150=
2Fuoco, Molina, NielsenFerrari AF Corse #50Ferrari115=
3Kobayashi, de VriesToyota Gazoo #7Toyota113=
4Makowiecki, Campbell, ChristensenPorsche Penske #5Porsche77=
5ConwayToyota Gazoo #7Toyota77+3
6Hartley, Hirakawa, BuemiToyota Gazoo #8Toyota70-2
7Ilott, StevensJota #12Porsche70+2
8Pier Guidi, Giovinazzi, CaladoFerrari AF Corse #51Ferrari59+2
9Kubica, Shwartzman, YeAF Corse #83Ferrari51+2
10NatoJota #12Porsche45-1
11LopezToyota Gazoo #7Toyota36-1
12Milesi, Habsburg, ChatinAlpine #35Alpine27=
13Vanthoor, Wittmann, MarcielloBMW M Team WRT #15BMW24+2
14Button, Rasmusen, HansonJota #38Porsche19+1
15Vergne, Jensen, MullerPeugeot #93Peugeot19=
16Vaxiviere, Schumacher, LapierreAlpine #36Alpine18-1
17Tincknell, Andlauer, JaniProton #99Porsche13=
18Lynn, BamberCadillac #2Cadillac13=
19Rast, Frijns, van der LindeBMW M Team WRT #20BMW10-1
20Duval, di Resta, VandoornePeugeot #94Peugeot4=
21Kvyat, Mortara, BortolottiLamborghini Iron Lynx #63Lamborghini2-1
22Serravalle, Bennett, VernayIsotta Fraschini #11Isotta Fraschini0=

 

Tak przedstawia się klasyfikacja producentów:

MProducentKatarŁącznie
1Porsche39161
2Toyota23151
3Ferrari18134
4Alpine1552
5BMW949
6Peugeot034
7Cadillac030
8Lamborghini211
9Isotta Fraschini00

W klasyfikacji aut prywatnych udało się awansować na 2. miejsce.

MZesp󳣹cznie
1Hertz Jota #12165
2AF Corse #83122
3Proton #99116
4Hertz Jota #38115

Przedostatnia runda WEC zostanie rozegrana 15 września na torze Fuji.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi