KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

WEC2024_Austin_lm_05061

Kubica o rajdowym podejściu, radzie dla Shwartzmana i decyzji na przyszłość



Robert Kubica w rozmowie z Motowizją opowiedział o kulisach sukcesu w Austin, Formule 1 i przyszłości w WEC.

Podobnie jak w opublikowanym wcześniej wywiadzie z Cezarym Gutowskim, Robert sporo mówił o 6h COTA WEC, w którym jego AF Corse sięgnęło po pierwszą wygraną w sezonie.

„Zwycięstwo zostało odniesione po wybraniu bezpiecznego wariantu z Yifeyem. To jest budujące” – mówił Robert.

Kubica wywalczył 2. pozycję startową, a potem sam ruszał do wyścigu. Samochód oddawał na 20-sekundowym prowadzeniu. Czy czuje się ojcem sukcesu?

„Zastosowałem trochę rajdowe podejście bo używałem pośredniej mieszanki na 3 kołach i jednej twardej na prawym tyle. I jeżeli miałbym jakieś zasługi sobie przypisać to jest właśnie ten schemat opon. Ale to był początek wyścigu” – mówi Robert.

 

„Nie był to łatwy wyścig pod względem strategii bo mieliśmy zbyt późno dobre ciśnienia. Dużo się tam działo strategicznie, zwłaszcza na moim drugim stincie. W pewnym momencie miałem też jechać trzeci stint, ale zdecydowaliśmy się na bezpieczny wariant z Yifeyem po doświadczeniach z Brazylii, gdzie Yifey miał dość duże zużycie” – dodaje Kubica.

Po zakończeniu swojego stintu Robert odpoczął godzinę, a potem bardzo aktywnie uczestniczył w ustalaniu strategii i działaniu na zapleczu tego wyścigu. Jaką radę dał jadącemu ostatni stint Robertowi Shwartzmanowi?

„Powiedziałem Robertowi przed jego stintem, żeby broniąc pierwszego miejsca, zagrał kartą walki Toyoty o mistrzostwo. Bo my mogliśmy sobie pozwolić na więcej i trzeba było dać rywalowi do zrozumienia, że tak łatwo nie będzie” – mówi Kubica.

Robert nie pojechał trzeciego stintu, ale jak się okazuje, musiał być w gotowości.

 

„Była ewentualność, że mogłem jeszcze wejść do auta na ostatnią godzinę. Było to uzależnione od limitów toru. Mamy 4 darmowe przekroczenia, a każdy kolejny to kara i było możliwe, że trzeba będzie zagrać bezpiecznie” – przyznał kierowca Ferrari.

Nie da się ukryć, że forma załogi #83 była bardzo dobra w ten weekend. Słowa Kubicy o przyczynach są bardzo kojące.

„Poprawa formy zależała od znalezienia pewnych uniwersalnych rzeczy w aucie, które poprawiły wydajność więc jest nadzieja w kolejnych rundach” – mówi Robert.

„Wszystko fajnie, jest zwycięstwo, ale trzeba pracować, iść dalej żeby tych zwycięstw nie było tyle, co w Formule 1 tylko więcej. Jest to spora satysfakcja bo wiem, ile czasu i energii kosztuje mnie ta sytuacja wewnątrz” – dodaje Kubica.

 

Mikołaj Sokół nie pominął pytania dotyczącego przyszłości Roberta Kubicy i tego, w której ekipie pojedzie w przyszłym sezonie.

„Brakowało mi tego. Wiedziałem, że wrzesień to już się zacznie…” – odpowiedział żartując Robert.

„To trudne pytanie. Jak wiadomo, to nie zawsze wszystko zależy ode mnie. Z jednej strony śpię spokojnie bo zaczynając ten sezon nie zaczynałem go zmyślą o tylko jednym sezonie. Pewne decyzje muszą zostać podjęte i mogą, ale nie muszą mieć wpływu na to, co będę robił. W życiu nauczyłem się, że to spanie spokojnie nie zawsze tak się kończy. Muszę zadbać o to, by startować w jak najlepszych warunkach z jak najlepszym zespołem” – odpowiedział Kubica.

Źródło: Motowizja
fot. DPPI



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi