Prawdopodobnie już w 2026 roku stawka hypercarów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata powiększy się o kolejne zespoły.
Dziś rano chęć wejścia do WEC z autem LMDh w kategorii Hypercar potwierdził Hyundai, który zamierza to zrobić wraz ze swoją marką Genesis.
O takim rozwiązaniu plotkowało się od jakiegoś czasu, ale teraz doczekaliśmy się jego potwierdzenia.
„Uważnie przeanalizowaliśmy LMDh i uznaliśmy, że naturalnie pasuje naszym ambicjom motorsportowym i będzie cenną platformą rozwoju przyszłych aktywności technologicznych w samochodach drogowych. Wyścigi Endurance oferują niezrównaną możliwość pokazania technologii Genesis, filozofii i charakteru tej marki. Ten projekt jest częścią naszej przyszłości” – czytamy w komunikacie Hyundaia.
Nie ma w nim niestety żadnych szczegółów programu, w tym kiedy producent chce zadebiutować w WEC czy z jakiego podwozia będzie korzystał. Nieoficjalnie mówi się o sezonie 2026 oraz współpracy z ORECĄ. Silnik ma być tworzony przez Hyundaia.
Producent zapewne będzie korzystał z jednego z istniejących zespołów przy prowadzeniu swojego programu. Nieoficjalnie Autosport pisze o rozmowach z Cool Racing, IDEC Sport i TDS Racing.
Koreański gigant w ostatniej dekadzie z powodzeniem rywalizował w Rajdowych Mistrzostwach Świata czy wyścigach samochodów turystycznych.