KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Netherlands - Practice

Horner: Marko chciał zwolnić Ricciardo już po Barcelonie



Los Daniela Ricciardo w Formule 1 od dawna wisiał na włosku i gdyby nie Christian Horner, Australijczyk pożegnałby się z serią znacznie wcześniej.

W ubiegłym tygodniu ogłoszono, że Daniel Ricciardo odchodzi z ekipy Visa CashApp RB i Formuły 1. W zespole z Faenzy zastąpi go Liam Lawson.

Decyzja została podjęta i zakomunikowana kierowcom jeszcze przed Grand Prix Singapuru. Mówiło się o niej jednak znacznie wcześniej i jak się okazuje, nie były to tylko plotki.

„Danielowi brakowało regularności. Zaczął sezon słabo, a potem weekend w Miami miał dwie połowy. Piątek i sobota rano były fantastyczne i wyglądał jak stary dobry Daniel, broniąc się przed Ferrari i przekraczając możliwości auta” – mówi Horner w podcaście F1 Nation.

 

Ale potem sobotnie popołudnie i niedziela były fatalne. Już około Barcelony Helmut chciał go wyrzucić z samochodu i była na nim bardzo duża presja. Zrobiłem wszystko co mogłem, kupując mu jak najwięcej czasu by mógł pokazać swoje umiejętności. Gdyby nie to, nie pojechałby po Barcelonie” – dodaje szef Red Bulla.

Jednocześnie Horner potwierdza, że Ricciardo miał szanse na znacznie więcej niż fotel w RB gdyby spisywał się naprawdę dobrze.

„Wszyscy kierowcy są pod presją, ale my chcieliśmy mieć Daniela w aucie by wrócił w położenie do zastąpienia Checo, jeżeli ten nadal by nie miał formy. Problem w tym, że obaj mieli problemy z formą w kluczowych momentach. Checo zaczął sezon bardzo dobrze, bardzo mocno, a Daniel miał problemy. A potem Checo stracił formę, a Daniel zaczął ją miewać, ale nigdy nie było to coś takiego, że doszliśmy do wniosku, że trzeba ich zamienić między sobą” – mówi Horner.

Na podstawie: F1 Nation Podcast
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi