KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 start wyscigu

FIA o zgodności wydatków z limitami budżetowymi: Dwóch producentów złamało procedury



Ten temat w sezonie 2024 był znacznie mniej nośny niż w poprzednich latach i jak się okazuje – słusznie.

Cost cap

 

Limity budżetowe w Formule 1 obowiązują od sezonu 2021. Wydatki zespołów muszą zamknąć się w ramach określonej przepisami kwoty. Spod limitów budżetowych wyłączone są pensje kierowców i 3 najważniejszych osób w zespole, niektóre wydatki na marketing oraz kary. Nie wlicza się do nich również wydatków na silniki.

Dobrze pamiętamy, że w pierwszym sezonie obowiązywania przepisów, przepisy złamały 3 ekipy – Red Bull, Williams i Aston Martin, ale to ekipę z Milton Keynes czekały największe konsekwencje. Ograniczony został jej czas w tunelu aerodynamicznym i musiała zapłacić $7 mln kary.

Na sezon 2023 limit budżetowy wynosił bazowe $135 mln, ale został podniesiony do $138,6 mln ze względu na dodatkowe wyścigi.

 

Dziś FIA ogłosiła, że żaden z zespołów nie przekroczył tego limitu i w związku z tym nie będzie kar za poprzedni sezon.

FIA zaznacza, że zespoły współpracowały w trakcie całego procesu, który przebiegł pomyślnie i bez większych zastrzeżeń.

Silniki

 

Sezon 2023 był pierwszym sezonem obowiązywania limitów wydatków na jednostki napędowe dla ich dostawców. Obecnie w Formule 1 mamy ich 4: Hondę, Ferrari, Mercedes i Alpine. Przygotowanie i rozwój silników musiały zamknąć się w kwocie $95 mln.

Żaden z producentów nie przekroczył limitu wydatków. Dwóch producentów dopuściło się jednak naruszeń proceduralnych – chodzi o Honda Racing Corporation oraz Alpine.

Obaj producenci współpracowali jednak z FIA i wykazali się dobrą wolą. Biorąc pod uwagę, że było to ich pierwsze wykroczenie, a ich natura nie była poważna, sprawy zostaną rozwiązane w ramach procedury Accepted Breach Agreement. Kara dla nich zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi