Trzy zespoły dość mocno odczują zmiany Balance of Performance podczas wyścigu WEC na torze Fuji. Dotyczy to też “gospodarzy”.
FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.
Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest kluczowe dla w miarę równej rywalizacji.
Jak to wygląda przed weekendową rywalizacją na Fuji?
Jeżeli chodzi o wagę to trzy zespoły dość mocno odczują zmiany. Znacznie odchudzono Peugeota, który straci aż 7 kilogramów oraz Porsche o cztery kilogramy.
Podczas domowej rundy znacznie dociążona zostanie Toyota, której dołożone zostanie 5 kilogramów. W pozostałych ekipach nie zajdą większe zmiany, w Ferrari żadne.
| Producent | Waga na Fuji | Różnica z COTA |
|---|---|---|
| Alpine | 1042 | 1 |
| BMW | 1037 | 0 |
| Cadillac | 1036 | -1 |
| Ferrari | 1055 | 0 |
| Lamborghini | 1030 | 0 |
| Peugeot | 1030 | -7 |
| Porsche | 1049 | -4 |
| Toyota | 1070 | 5 |
Toyota mocno ucierpiała również jeżeli chodzi o moc do 250 km/h. Odebrano jej aż kW energii i japońska ekipa ma jej teraz zdecydowanie najmniej. Najwięcej zyskały Porsche i Peugeot.
Tu również bez zmian w Ferrari.
| Producent | Moc na Fuji (kW) | Różnica do COTA COTA |
|---|---|---|
| Alpine | 518 | 3 |
| BMW | 515 | 2 |
| Cadillac | 520 | 2 |
| Ferrari | 500 | 0 |
| Lamborghini | 520 | 0 |
| Peugeot | 513 | 4 |
| Porsche | 512 | 5 |
| Toyota | 493 | -4 |
Dużych różnic nie będzie w energii na stint a Fuji.
| Producent | Energia na stint Fuji | Rożnica z COT |
|---|---|---|
| Alpine | 907 | 0 |
| BMW | 907 | 1 |
| Cadillac | 909 | 2 |
| Ferrari | 901 | 0 |
| Lamborghini | 910 | 2 |
| Peugeot | 903 | 1 |
| Porsche | 908 | 1 |
| Toyota | 908 | 2 |
Harmonogram 6h Fuji znajdziecie tutaj.


