KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
F1 Grand Prix of Canada

Zarobki kierowców Formuły 1. Od $1 mln do $70 mln



Portal planetf1.com opublikował zestawienie szacunkowych zarobków kierowców Formuły 1. Rozbieżności są bardzo duże.

Na początku przedstawienia tego zestawienia warto zaznaczyć, że pensje kierowców nie podlegają limitom budżetowym i zespoły mogą je kreować jak chcą.

Zdecydowanie najwięcej zarabia Max Verstappen, który ma dostać aż $70 mln. Jego podstawowa pensja to $45 mln, a do tego doszły bonusy za rekordowy sezon 2023.

Bonusów nie miał natomiast Lewis Hamilton, który ma wyższą podstawową pensję niż Verstappen, wynoszącą $55 mln.

Trzeci na liście płac jest Fernando Alonso, który zarabia aż $34 mln. Na tę kwotę składają się $24 mln pensji podstawowej plus $10 mln bonusów.

 

Zaskakująco dużo zarabia Sergio Perez, a niskie są zarobki kierowców Ferrari, którzy zazwyczaj byli bardzo wysoko w zestawieniach. Zaskoczeniem w pierwszej dziesiątce może być Valtteri Bottas.

Na końcu zestawienia kierowcy, których można uznać za paydriverów, oprócz Yukiego Tsunody, którego zarobki również są bardzo małe.

Oto szacunkowe zarobki kierowców Formuły 1 w sezonie 2024:
1. Max Verstappen (Red Bull) – $70 mln
2. Lewis Hamilton (Mercedes) – $55 mln
3. Fernando Alonso (Aston Martin) – $34 mln
4. Sergio Perez (Red Bull) – $26 mln
5. Charles Leclerc (Ferrari) – $19 mln
6. Lando Norris (McLaren) – $15 mln
7. Carlos Sainz (Ferrari) – $14 mln
8. Valtteri Bottas (Sauber) – $10 mln
9. George Russell (Mercedes) – $8 mln
10. Pierre Gasly (Alpine) – $8 mln
11. Oscar Piastri (McLaren) – $8 mln
12. Esteban Ocon (Alpine) – $6 mln
13. Kevin Magnussen (Haas) – $5 mln
14. Alex Albon (Williams) – $3 mln
15. Daniel Ricciardo (RB) – $2,1 mln
16. Nico Hulkenberg (Haas) – $2 mln
17. Lance Stroll (Aston Martin) – $2 mln
18. Guanyu Zhou (Sauber) – $2 mln
19. Yuki Tsunoda (RB) – $1 mln
20. Logan Sargeant (Williams) – $1 mln

 

Duże różnice występują w wydatkach poszczególnych zespołów na pensje dla swoich zawodników. W Red Bullu zbliżają się one do $100 mln. O $33 mln wypłaca swoim zawodnikom Mercedes. Pensja Fernando Alonso sprawia, że na trzecim miejscu jest Aston Martin.

Na szarym końcu są pensje kierowców Williamsa i RB. Oto zestawienie:
1. Red Bull – $96 mln
2. Mercedes – $63 mln
3. Aston Martin – $36 mln
4. Ferrari – $33 mln
5. McLaren – $23 mln
6. Alpine – $14 mln
7. Sauber – $12 mln
8. Haas – $7 mln
9. Williams – $4 mln
10. RB – $3,1 mln

Na podstawie: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi