Początek sezonu był obiecujący, ale po 14 rundach Williams raczej nie jest zadowolony ze swoich wyników w 2024 roku.
Części
Williams cały czas wychodzi z dołka zostawionego przez Claire Williams. Ekipa ma sporo do nadrobienia, ale ambitne plany Jamesa Vowlesa zdają się przynosić powolne efekty. Williams był szybki w początkowej fazie sezonu, ale potem nie byli już w stanie nawet podejmować walki o punkty.
Gdy było tempo to nie było… części. Kwestia braku zapasowego bolidu i części rzuciła się cieniem na ekipę z Grove. Kwestia odebrania Loganowi Sargeantowi bolidu w GP Australii będzie pamiętana jeszcze długo.
W Williamsie coś zaczyna „trybić”, ale jest jeszcze za wcześnie by ogłaszać początek pasma sukcesów. Z pewnością pomoże im dalsze odchudzanie bolidu oraz przyjście Carlosa Sainza w przyszłym roku.
Moja ocena: 4/10
Kierowcy
Alex Albon
Można powiedzieć, że Alex Albon robi robotę jak zawsze. Ale trzeba też przyznać, że popełnił kilka kosztownych błędów na początku roku i nie było żadnego występu kierowcy z Tajlandii, po którym powiedzielibyśmy: „wow”.
Albon nie ma godnego siebie rywala w Williamsie. Jego dotychczasowa kariera to albo potężny Max Verstappen albo słabiutki Logan Sargeant. Dopiero w przyszłym roku doczekamy się jego weryfikacji.
Moja ocena: 5/10
Logan Sargeant
Gdy Williams ogłaszał przedłużenie umowy z Amerykaninem, myślałem sobie: OK, nie mają większych ambicji, chcą kasę i wagę mediów. Mogę to zrozumieć.
Ale gdy praktycznie od początku sezonu 2024 ekipa zaczęła szukać następcy Logana, po drodze odbierając mu bolid bez jego winy, pomyślałem sobie, że absolutnie nie rozumiem, po co zakontraktowali go na 2024 rok. Liczyli że w przerwie zimowej nagle stanie się dobrym kierowcą?
Logan spisuje się bardzo słabo i nic się w tym kontekście nie zmieniło i nie zmieni. Aż odejdzie po sezonie.
Moja ocena: 3/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 9.
Punkty: 4
Najwyższa pozycja na starcie: 9.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 9.
Wizyty w Q3: 3
Odpadnięcie w Q1: 13
Alex Albon | Logan Sargeant | |
---|---|---|
Pozycja | 18 | 20 |
Punkty | 4 | 0 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 9 | 11 |
Najwyższa pozycja na starcie | 9 | 12 |
Wyżej w wyścigu | 12 | 2 |
Wyżej w kwalifikacjach | 13 | 0 |
Sektory kwalifikacji | 34 | 5 |
Lepszy czas wyścigu | 7 | 6 |
Wizyty w Q3 | 3 | 0 |
Odpadnięcie w Q1 | 2 | 11 |
Średnia pozycja na starcie | 12.86 | 17.08 |
Średnia pozycja na mecie | 13.09 | 16,73 |
Ukończone wyścigi | 11 | 12 |
Udane wyprzedzenia | 26 | 12 |
Przejechane kilometry | 3782 | 3525 |
Koszty dla zespołu | $2,395 mln | $1,276 |
Zarobki | $3 mln | $1 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Saubera w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę Williamsa w 14 wyścigach sezonu 2024?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie Williams ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. połowie sezonu?
Jak oceniasz postawę Alexa Albona w pierwszej części sezonu 2024?
Jak oceniasz postawę Logana Sargeanta w pierwszej części sezonu 2024?
Share your Results:
Oceniliście Saubera
Postawę Saubera w pierwszej części sezonu 2024 oceniliście na 2,13 w 10-stopniowej skali.
Według 73% z Was wyniki zespołu odzwierciedlają potencjał ich bolidu.
54% z Was uważa, że Sauber nie ma szans na poprawienie swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2024. 40% z Was zagłosowało na opcję „Raczej nie”. Optymistami jest zaledwie 5% osób.
Średnia Valtteriego Bottasa to 4.43, a Guanyu Zhou zaledwie 2.2.