KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Race Day - Shanghai, China

Wrażenia po połówce: Williams



Początek sezonu był obiecujący, ale po 14 rundach Williams raczej nie jest zadowolony ze swoich wyników w 2024 roku.

Części

 

Williams cały czas wychodzi z dołka zostawionego przez Claire Williams. Ekipa ma sporo do nadrobienia, ale ambitne plany Jamesa Vowlesa zdają się przynosić powolne efekty. Williams był szybki w początkowej fazie sezonu, ale potem nie byli już w stanie nawet podejmować walki o punkty.

Gdy było tempo to nie było… części. Kwestia braku zapasowego bolidu i części rzuciła się cieniem na ekipę z Grove. Kwestia odebrania Loganowi Sargeantowi bolidu w GP Australii będzie pamiętana jeszcze długo.

 

W Williamsie coś zaczyna „trybić”, ale jest jeszcze za wcześnie by ogłaszać początek pasma sukcesów. Z pewnością pomoże im dalsze odchudzanie bolidu oraz przyjście Carlosa Sainza w przyszłym roku.

Moja ocena: 4/10

Kierowcy

 

Alex Albon

Można powiedzieć, że Alex Albon robi robotę jak zawsze. Ale trzeba też przyznać, że popełnił kilka kosztownych błędów na początku roku i nie było żadnego występu kierowcy z Tajlandii, po którym powiedzielibyśmy: „wow”.

Albon nie ma godnego siebie rywala w Williamsie. Jego dotychczasowa kariera to albo potężny Max Verstappen albo słabiutki Logan Sargeant. Dopiero w przyszłym roku doczekamy się jego weryfikacji.

 

Moja ocena: 5/10

Logan Sargeant

Gdy Williams ogłaszał przedłużenie umowy z Amerykaninem, myślałem sobie: OK, nie mają większych ambicji, chcą kasę i wagę mediów. Mogę to zrozumieć.

Ale gdy praktycznie od początku sezonu 2024 ekipa zaczęła szukać następcy Logana, po drodze odbierając mu bolid bez jego winy, pomyślałem sobie, że absolutnie nie rozumiem, po co zakontraktowali go na 2024 rok. Liczyli że w przerwie zimowej nagle stanie się dobrym kierowcą?

 

Logan spisuje się bardzo słabo i nic się w tym kontekście nie zmieniło i nie zmieni. Aż odejdzie po sezonie.

Moja ocena: 3/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 9.
Punkty: 4
Najwyższa pozycja na starcie: 9.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 9.
Wizyty w Q3: 3
Odpadnięcie w Q1: 13

 

Alex AlbonLogan Sargeant
Pozycja1820
Punkty40
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu911
Najwyższa pozycja na starcie912
Wyżej w wyścigu122
Wyżej w kwalifikacjach130
Sektory kwalifikacji345
Lepszy czas wyścigu76
Wizyty w Q330
Odpadnięcie w Q1211
Średnia pozycja na starcie12.8617.08
Średnia pozycja na mecie13.0916,73
Ukończone wyścigi1112
Udane wyprzedzenia2612
Przejechane kilometry37823525
Koszty dla zespołu$2,395 mln$1,276
Zarobki$3 mln$1 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Saubera w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Williamsa w 14 wyścigach sezonu 2024?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Williams ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. połowie sezonu?

Jak oceniasz postawę Alexa Albona w pierwszej części sezonu 2024?

Jak oceniasz postawę Logana Sargeanta w pierwszej części sezonu 2024?

Wrażenia po połówce Williams 2024
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Saubera

 

Postawę Saubera w pierwszej części sezonu 2024 oceniliście na 2,13 w 10-stopniowej skali.

Według 73% z Was wyniki zespołu odzwierciedlają potencjał ich bolidu.

54% z Was uważa, że Sauber nie ma szans na poprawienie swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2024. 40% z Was zagłosowało na opcję „Raczej nie”. Optymistami jest zaledwie 5% osób.

Średnia Valtteriego Bottasa to 4.43, a Guanyu Zhou zaledwie 2.2.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi