Okres przejściowy okresem przejściowym, ale tak fatalne wyniki o niczym dobrym dla ekipy z Hinwil nie świadczą. Jak wygląda obraz zespołu po 14 rundach?
Zespół
Oczywiście nikt nie oczekiwał przed sezonem, że Sauber będzie mocnym graczem środka stawki w sezonie 2024. Problem w tym, że trzeba się zastanawiać, czy należy im się klasyfikowanie „w środku stawki”.
Niby bywa w walce, niby są przebłyski, ale nadal jednak ekipa jest czerwoną latarnią Formuły 1. Jedyny ich pozytyw w tym sezonie to fakt poprawienia dramatycznie słabych pit-stopów.
Ekipa nie ma tempa i nie zapowiada się by miała do niego dojść. Zakulisowe przepychanki w projekcie Audi również nie działają na korzyść zespołu, będącego nadal w fazie przejściowej. Światełka w tunelu przed sezonem 2026 raczej nie widać.
Moja ocena: 3/10
Kierowcy
Valtteri Bottas
Mimo że Valtteri jest ostatnim kierowcą klasyfikacji generalnej sezonu 2024 to jednak widać wyraźną poprawę w jego jeździe w porównaniu z porpzednimi sezonami. Valtteri wreszcie wyraźnie dominuje nad partnerem z zespołu, Guanyu Zhou. W poprzednich latach nie było to tak oczywiste.
Fin nie ma narzędzi do pokazywania formy i z pewnością nie jest z tego zadowolony w kontekście walki o nowy kontrakt.
Trzeba jednak powiedzieć, że nie popełnia błędów i ekipa może liczyć na to, że w wyścigach będzie prezentował solidną formę.
Moja ocena: 6/10
Guanyu Zhou
Jeżeli ktoś jeszcze miał wątpliwości czy ten kierowca powinien być w Formule 1, to wszystkie zostały raczej rozwiane. Zhou jest dramatycznie słaby w kwalifikacjach i nie pokazuje nic ciekawego w wyścigach. Dodatkowo, popełnia kosztowne błędy.
Chińczyk jeździ na tyle słabo, że nawet $35 mln od jego sponsorów nie przekona raczej żadnego zespołu do zatrudnienia go na sezon 2025.
Moja ocena: 2/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 10.
Punkty: 0
Najwyższa pozycja na starcie: 10.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 1.
Wizyty w Q3: 1
Odpadnięcie w Q1: 17
Valtteri Bottas | Guanyu Zhou | |
---|---|---|
Pozycja | 21 | 19 |
Punkty | 0 | 0 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 6 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 13 | 11 |
Najwyższa pozycja na starcie | 10 | 14 |
Wyżej w wyścigu | 10 | 4 |
Wyżej w kwalifikacjach | 13 | 1 |
Sektory kwalifikacji | 36 | 6 |
Lepszy czas wyścigu | 6 | 8 |
Wizyty w Q3 | 1 | 0 |
Odpadnięcie w Q1 | 8 | 12 |
Średnia pozycja na starcie | 14,86 | 18 |
Średnia pozycja na mecie | 15,54 | 15,42 |
Ukończone wyścigi | 13 | 12 |
Udane wyprzedzenia | 21 | 9 |
Przejechane kilometry | 4000 | 3686 |
Koszty dla zespołu | $0,125 mln | $1,419 mln |
Zarobki | $10 mln | $2 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Saubera w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę Saubera w 14 wyścigach sezonu 2023?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie Sauber ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. połowie sezonu?
Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w pierwszej części sezonu?
Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w pierwszej części sezonu?
Share your Results: