KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
large-2024 British Grand Prix - Thursday

Wrażenia po połówce: Sauber



Okres przejściowy okresem przejściowym, ale tak fatalne wyniki o niczym dobrym dla ekipy z Hinwil nie świadczą. Jak wygląda obraz zespołu po 14 rundach?

Zespół

 

Oczywiście nikt nie oczekiwał przed sezonem, że Sauber będzie mocnym graczem środka stawki w sezonie 2024. Problem w tym, że trzeba się zastanawiać, czy należy im się klasyfikowanie „w środku stawki”.

Niby bywa w walce, niby są przebłyski, ale nadal jednak ekipa jest czerwoną latarnią Formuły 1. Jedyny ich pozytyw w tym sezonie to fakt poprawienia dramatycznie słabych pit-stopów.

 

Ekipa nie ma tempa i nie zapowiada się by miała do niego dojść. Zakulisowe przepychanki w projekcie Audi również nie działają na korzyść zespołu, będącego nadal w fazie przejściowej. Światełka w tunelu przed sezonem 2026 raczej nie widać.

Moja ocena: 3/10

Kierowcy

 

Valtteri Bottas

Mimo że Valtteri jest ostatnim kierowcą klasyfikacji generalnej sezonu 2024 to jednak widać wyraźną poprawę w jego jeździe w porównaniu z porpzednimi sezonami. Valtteri wreszcie wyraźnie dominuje nad partnerem z zespołu, Guanyu Zhou. W poprzednich latach nie było to tak oczywiste.

 

Fin nie ma narzędzi do pokazywania formy i z pewnością nie jest z tego zadowolony w kontekście walki o nowy kontrakt.

Trzeba jednak powiedzieć, że nie popełnia błędów i ekipa może liczyć na to, że w wyścigach będzie prezentował solidną formę.

Moja ocena: 6/10

Guanyu Zhou

Jeżeli ktoś jeszcze miał wątpliwości czy ten kierowca powinien być w Formule 1, to wszystkie zostały raczej rozwiane. Zhou jest dramatycznie słaby w kwalifikacjach i nie pokazuje nic ciekawego w wyścigach. Dodatkowo, popełnia kosztowne błędy.

 

Chińczyk jeździ na tyle słabo, że nawet $35 mln od jego sponsorów nie przekona raczej żadnego zespołu do zatrudnienia go na sezon 2025.

Moja ocena: 2/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 10.
Punkty: 0
Najwyższa pozycja na starcie: 10.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 1.
Wizyty w Q3: 1
Odpadnięcie w Q1: 17

 

Valtteri BottasGuanyu Zhou
Pozycja2119
Punkty00
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia60
Najwyższa pozycja w wyścigu1311
Najwyższa pozycja na starcie1014
Wyżej w wyścigu104
Wyżej w kwalifikacjach131
Sektory kwalifikacji366
Lepszy czas wyścigu68
Wizyty w Q310
Odpadnięcie w Q1812
Średnia pozycja na starcie14,8618
Średnia pozycja na mecie15,5415,42
Ukończone wyścigi1312
Udane wyprzedzenia219
Przejechane kilometry40003686
Koszty dla zespołu$0,125 mln$1,419 mln
Zarobki$10 mln$2 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Saubera w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Saubera w 14 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Sauber ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. połowie sezonu?

Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w pierwszej części sezonu?

Wrażenia po połówce Sauber
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi