Postawa RB to z pewnością jeden z bardziej pozytywnych aspektów sezonu 2024 w Formule 1. Nie wszystko idzie jednak idealnie.
Zespół
Forma ekipy z Faenzy rosła pod koniec ubiegłego sezonu i przed rozpoczęciem obecnego stawiano ją w roli czarnego konia rywalizacji. Wyniki nie są jednak aż tak rewelacyjne jak się spodziewano, choć z drugiej strony pozwalają na pewne 6-7. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
RB ma bardzo stabilny bolid – niezły zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu. Nie są w stanie regularnie walczyć o punkty, ale zazwyczaj przynajmniej jeden z kierowców ekipy „kręci się” obok nich.
Niestety zdarzają się też błędy strategiczne jak i operacyjne. Doświadczyli ich obaj kierowcy ekipy z Faenzy. Po początkowych problemach udaje im się jednak nieźle „zarządzać” oboma kierowcami i Daniel Ricciardo oraz Yuki Tsunoda rzadko wchodzą sobie w drogę.
Moja ocena: 7/10
Kierowcy
Yuki Tsunoda
Japończyk fatalnie zaczął ten sezon. I nie chodzi o formę, a o zachowanie. Furia w Bahrajnie po raz kolejny utwierdziła mocodawców Red Bulla, że Yuki już raczej nie wydorośleje na tyle, by móc powierzyć mu bolid w głównej ekipie.
Jeżeli chodzi o wyniki na torze to tu Yuki nie ma się czego wstydzić. Zazwyczaj był bardzo pewnym punktem swojej ekipy – znacznie szybszym od Daniela Ricciardo. Zasłużył na przedłużenie kontraktu w RB.
Moja ocena: 7/10
Daniel Ricciardo
Nie da się ukryć, że początek tego sezonu był rozczarowujący w wykonaniu Daniela. Australijczyk wyraźnie przegrywał z Yukim Tsunodą. Żałować może podwójnie gdyż w Red Bullu jest mocne parcie na jego dobre wyniki i forowanie go wyżej. Niestety, w pierwszych wyścigach Daniel nie dał podstaw do tego by np. zamienić go z Sergio Perezem.
Trzeba jednak przyznać, że kilka ostatnich rund to lepsza forma Ricciardo i wyrównane pojedynki z Tsunodą. Decydująca dla niego będzie druga połowa sezonu. Jeżeli pokona swojego partnera z zespołu, może jednak wróci do Red Bulla.
Moja ocena: 6/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 6.
Punkty: 34
Najwyższa pozycja na starcie: 5.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 7.
Wizyty w Q3: 11
Odpadnięcie w Q1: 6
Yuki Tsunoda | Daniel Ricciardo | |
---|---|---|
Pozycja | 12 | 13 |
Punkty | 22 | 12 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 7 | 8 |
Najwyższa pozycja na starcie | 7 | 5 |
Wyżej w wyścigu | 8 | 6 |
Wyżej w kwalifikacjach | 9 | 5 |
Sektory kwalifikacji | 27 | 15 |
Lepszy czas wyścigu | 8 | 6 |
Wizyty w Q3 | 3 | 8 |
Odpadnięcie w Q1 | 3 | 3 |
Średnia pozycja na starcie | 11,71 | 12,93 |
Średnia pozycja na mecie | 11,77 | 12,33 |
Ukończone wyścigi | 13 | 12 |
Udane wyprzedzenia | 20 | 22 |
Przejechane kilometry | 4057 | 3778 |
Koszty dla zespołu | $1,222 | $0,962 |
Zarobki | $2 mln | $7 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez RB w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę RB w 14 wyścigach sezonu 2024?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie RB ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. części sezonu?
Jak oceniasz postawę Yukiego Tsunody w pierwszej części sezonu 2024?
Jak oceniasz postawę Daniela Ricciardo w pierwszej części sezonu 2024?
Share your Results:
Oceniliście Haasa
Średnia ocena Haasa w Waszym głosowaniu wynosiła 6,43 i to najwyższa nota z dotychczasowych w tym cyklu.
48% z Was uważa, że pozycja Haasa w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich bolidu. 20% uważa nawet, że powinni być wyżej.
17% z głosujących uważa, że Haas ma szansę poprawić swoją pozycję w klasyfikacji generalnej. 30% osób zagłosowało na opcję „raczej tak”, a 34% na „raczej nie”.
Średnia nota Nico Hulkenberga wyniosła 7,3 i póki co lideruje on zestawieniu kierowców Waszych głosowań.
Kevin Magnussen dostał od Was znacznie niższe noty – średnią równą 4,0.