Haas wreszcie zaczyna być ekipą, na którą przyjemnie się patrzy – i to nie tylko w kwalifikacjach, ale również w wyścigach.
Zespół
Jeszcze niedawno byli czerwoną latarnią Formuły 1, zespołem – memem, również za sprawą swojego szefa. Teraz Haas zaczyna być ekipą, na którą coraz więcej osób zwraca uwagę i która zaskakuje wynikami mimo zmagania się z brakiem zasobów.
W tym sezonie zdobyli bardzo solidną porcję punktów – przede wszystkim za sprawą jednego kierowcy. Są jednak nadal bardzo szybcy w kwalifikacjach oraz poprawili znacznie tempo wyścigowe. Dzięki temu są na 7. miejscu w klasyfikacji konstruktorów i mogą chodzić z podniesioną głową. Ayao Komatsu dobrze rozwija zespół i mogą jeszcze kilka razy solidnie zaskoczyć w tym sezonie.
Przyszłość również rysuje się w ciekawych barwach i to mimo całkowitej wymiany składu. Esteban Ocon może w tej ekipie odzyskać rezon, a Oliver Bearman będzie bacznie obserwowanym (prawie) debiutantem, który może sprawiać niespodzianki. Przed Haasem ciekawa przyszłość.
Moja ocena: 7/10
Kierowcy
Nico Hulkenberg
Co by nie mówić, to on ciągnie wózek punktowy Haasa. Szóste miejsca, świetne występy w kwalifikacjach i solidna forma to powody, dla których sięgnęło po niego Audi do swojego programu fabrycznego.
Nico jest szybki i w miarę niezawodny, a jego dominacja nad Kevinem Magnussenem jest znacząca. Być może nie zszokował świata Formuły 1 ani razu w tym sezonie, ale na pewno nie ma się czego wstydzić.
Moja ocena: 8/10
Kevin Magnussen
Duńczyk jest dla mnie jednym z rozczarowań tego sezonu. Wyraźnie przegrywa z Nico Hulkenbergiem, od czasu do czasu popełnia znaczące błędy, które zespół kosztowały już ponad milion dolarów.
Nie było ani jednego wyścigu w tym sezonie, w którym Kevin byłby tym zawodnikiem, który lał Micka Schumachera. Brakuje mu pewności siebie, a fakt, że nie mówi się o nim w kontekście miejsc na sezon 2025 jest chyba wystarczającym wskaźnikiem formy Magnussena w tym sezonie.
Moja ocena: 4/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 7.
Punkty: 27
Najwyższa pozycja na starcie: 6.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 6.
Wizyty w Q3: 6
Odpadnięcie w Q1: 10
Nico Hulkenberg | Kevin Magnussen | |
---|---|---|
Pozycja | 11 | 16 |
Punkty | 22 | 5 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 6 | 8 |
Najwyższa pozycja na starcie | 6 | 12 |
Wyżej w wyścigu | 11 | 3 |
Wyżej w kwalifikacjach | 11 | 3 |
Sektory kwalifikacji | 29 | 13 |
Lepszy czas wyścigu | 6 | 7 |
Wizyty w Q3 | 6 | 0 |
Odpadnięcie w Q1 | 3 | 7 |
Średnia pozycja na starcie | 12,29 | 16 |
Średnia pozycja na mecie | 11 | 13,23 |
Ukończone wyścigi | 13 | 13 |
Udane wyprzedzenia | 32 | 32 |
Przejechane kilometry | 3974 | 3964 |
Koszty dla zespołu | $0,35 mln | $1,015 mln |
Zarobki | $2 mln | $5 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Saubera w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę Haasa w 14 wyścigach sezonu 2024?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie Haas ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. części sezonu?
Jak oceniasz postawę Nico Hulkenberga w pierwszej części sezonu 2024?
Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu 2024?
Share your Results:
Oceniliście Alpine
Alpine za swoje tegoroczne występy otrzymało od Was średnią notę zaledwie 2,88. Według 63% głosujących miejsce ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich auta. 17% uważa, że z tym samochodem powinni być jednak wyżej.
Bardzo podzielone są Wasze zdania na temat tego czy zespół może się jeszcze poprawić w tym sezonie. 16% osób uważa że tak, 28% że raczej tak, 30% że raczej nie, a na opcję „nie” zagłosowało 19% osób.
Esteban Ocon otrzymał średnią Waszych głosów równą 3,83, a Pierre Gasly 4,4.