KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Formula 1 2024: British GP

Wrażenia po połówce: Haas



Haas wreszcie zaczyna być ekipą, na którą przyjemnie się patrzy – i to nie tylko w kwalifikacjach, ale również w wyścigach.

Zespół

 

Jeszcze niedawno byli czerwoną latarnią Formuły 1, zespołem – memem, również za sprawą swojego szefa. Teraz Haas zaczyna być ekipą, na którą coraz więcej osób zwraca uwagę i która zaskakuje wynikami mimo zmagania się z brakiem zasobów.

W tym sezonie zdobyli bardzo solidną porcję punktów – przede wszystkim za sprawą jednego kierowcy. Są jednak nadal bardzo szybcy w kwalifikacjach oraz poprawili znacznie tempo wyścigowe. Dzięki temu są na 7. miejscu w klasyfikacji konstruktorów i mogą chodzić z podniesioną głową. Ayao Komatsu dobrze rozwija zespół i mogą jeszcze kilka razy solidnie zaskoczyć w tym sezonie.

 

Przyszłość również rysuje się w ciekawych barwach i to mimo całkowitej wymiany składu. Esteban Ocon może w tej ekipie odzyskać rezon, a Oliver Bearman będzie bacznie obserwowanym (prawie) debiutantem, który może sprawiać niespodzianki. Przed Haasem ciekawa przyszłość.

Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Nico Hulkenberg

Co by nie mówić, to on ciągnie wózek punktowy Haasa. Szóste miejsca, świetne występy w kwalifikacjach i solidna forma to powody, dla których sięgnęło po niego Audi do swojego programu fabrycznego.

 

Nico jest szybki i w miarę niezawodny, a jego dominacja nad Kevinem Magnussenem jest znacząca. Być może nie zszokował świata Formuły 1 ani razu w tym sezonie, ale na pewno nie ma się czego wstydzić.

Moja ocena: 8/10

Kevin Magnussen

Duńczyk jest dla mnie jednym z rozczarowań tego sezonu. Wyraźnie przegrywa z Nico Hulkenbergiem, od czasu do czasu popełnia znaczące błędy, które zespół kosztowały już ponad milion dolarów.

 

Nie było ani jednego wyścigu w tym sezonie, w którym Kevin byłby tym zawodnikiem, który lał Micka Schumachera. Brakuje mu pewności siebie, a fakt, że nie mówi się o nim w kontekście miejsc na sezon 2025 jest chyba wystarczającym wskaźnikiem formy Magnussena w tym sezonie.

Moja ocena: 4/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 7.
Punkty: 27
Najwyższa pozycja na starcie: 6.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 6.
Wizyty w Q3: 6
Odpadnięcie w Q1: 10

 

Nico HulkenbergKevin Magnussen
Pozycja1116
Punkty225
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu68
Najwyższa pozycja na starcie612
Wyżej w wyścigu113
Wyżej w kwalifikacjach113
Sektory kwalifikacji2913
Lepszy czas wyścigu67
Wizyty w Q360
Odpadnięcie w Q137
Średnia pozycja na starcie12,2916
Średnia pozycja na mecie1113,23
Ukończone wyścigi1313
Udane wyprzedzenia3232
Przejechane kilometry39743964
Koszty dla zespołu$0,35 mln$1,015 mln
Zarobki$2 mln$5 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Saubera w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Haasa w 14 wyścigach sezonu 2024?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Haas ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. części sezonu?

Jak oceniasz postawę Nico Hulkenberga w pierwszej części sezonu 2024?

Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu 2024?

Wrażenia po połówce Haas
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Alpine

 

Alpine za swoje tegoroczne występy otrzymało od Was średnią notę zaledwie 2,88. Według 63% głosujących miejsce ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich auta. 17% uważa, że z tym samochodem powinni być jednak wyżej.

Bardzo podzielone są Wasze zdania na temat tego czy zespół może się jeszcze poprawić w tym sezonie. 16% osób uważa że tak, 28% że raczej tak, 30% że raczej nie, a na opcję „nie” zagłosowało 19% osób.

Esteban Ocon otrzymał średnią Waszych głosów równą 3,83, a Pierre Gasly 4,4.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi