KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Leclerc Sainz Ferrari 2024 f1

Wrażenia po połówce: Ferrari



Patrząc na obecną formę Ferrari, można stwierdzić, że sezon 2024 nie układa się po ich myśli. Jak wyglądają statystyki ekipy i kierowców?

Zespół

 

Ferrari do każdego sezonu przystępuje z dużymi aspiracjami. Ekipa z Maranello przez swoją historię jest naznaczona do walki o mistrzostwo świata. W ubiegłym roku to Ferrari było głównym rywalem Red Bulla – o ile w ogóle o rywalizacji można było mówić. W tym roku zaczęło się nieźle bo byli w pierwszych wyścigach drugim najszybszym autem.

Ale im dalej w las tym więcej pojawiało się problemów i tym słabsze były bolidy Ferrari. Paradoksalnie przełomowym momentem było Grand Prix Monako, wygrane (wreszcie) przez Charlesa Leclerca. Oczywiście to tylko „złudzenie”, ale wydawało się, że po nim Ferrari osiadło na laurach i znacznie obniżyło swoje loty.

 

W ostatnich wyścigach Ferrari było czwartą siłą stawki i mimo dobrej atmosfery w ekipie, nie wydaje się by byli w drugiej części sezonu stawić czoła Red Bullowi, McLarenowi czy nawet Mercedesowi.

Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Charles Leclerc

Forma Charlesa może stanowić odzwierciedlenie dyspozycji jego zespołu w tym sezonie. Aż do Monako miał on serię 7 występów z rzędu w pierwszej czwórce w 2024 roku. Po triumfie w swoim domowym wyścigu zaliczył serię 5, 11, 14. i 4. miejsca i dopiero w Belgii stanął na podium.

Leclerc nie przypomina dawnego siebie, wydaje się nieco bardziej wycofany i coraz więcej czasu zaczynają pochłaniać mu inne rzeczy niż ściganie. A szkoda bo to z pewnością zawodnik, którego stać na wiele.

 

O kolejne zwycięstwo w tym sezonie będzie trudno, a od przyszłego roku czeka go od nowa walka o lidera Ferrari – tym razem z Lewisem Hamiltonem.

Moja ocena: 7/10

Carlos Sainz

Hiszpan wydaje się pewniejszym punktem Ferrari w tym sezonie. Co prawda nie sięga po pole position, ale nie popełnia błędów i gdy bolid ekipy z Maranello spowolnił w stosunku do rywali, to Carlos dojeżdżał wyżej.

Warto wspomnieć, że z powodów „pozasportowych” rok 2024 nie jest dla Carlosa spokojny. Od początku roku musiał skupiać się nad szukaniem nowego zespołu, a zapalenie wyrostka robaczkowego na pewno nie pomogło.

 

Przed Carlosem być może ostatnie 10 wyścigów (w karierze?), w których może walczyć o podia i zwycięstwa. Ciekaw jestem, jak wykorzysta ten czas.

Moja ocena: 7/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 3.
Punkty:
Najwyższa pozycja na starcie: 1.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 1.
Wizyty w Q3: 24
Odpadnięcie w Q1: 0

 

Charles LeclercCarlos Sainz
Pozycja35
Punkty177162
Pole position20
Zwycięstwa11
Podia65
Najwyższa pozycja w wyścigu11
Najwyższa pozycja na starcie12
Wyżej w wyścigu76
Wyżej w kwalifikacjach85
Sektory kwalifikacji2019
Lepszy czas wyścigu58
Wizyty w Q31212
Odpadnięcie w Q100
Średnia pozycja na starcie4,865,15
Średnia pozycja na mecie4,694,25
Ukończone wyścigi1312
Udane wyprzedzenia2426
Przejechane kilometry41183868
Koszty dla zespołu$0,917 mln$0,342 mln
Zarobki$34 mln$12 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Ferrari w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Ferrari w 14 wyścigach sezonu 2024?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Ferrari ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. części sezonu?

Jak oceniasz postawę Charlesa Leclercka w pierwszej części sezonu 2024?

Jak oceniasz postawę Carlosa Sainza w pierwszej części sezonu 2024?

Wrażenia po połówce: Ferrari
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Mercedesa

 

Średnia ocena Mercedesa w Waszym głosowaniu wyniosła 6,91. Według 43% z Was zespół powinien być wyżej w klasyfikacji generalnej, patrząc na potencjał ich auta. 36% z Was uważa, że 4. miejsce odzwierciedla potencjał ich auta.

Aż 59% z Was uważa, że Mercedes może jeszcze poprawić swoją pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów. 29% osób zaznaczyło odpowiedź „Raczej tak”.

Średnia ocena George Russella za ten sezon to według Was 6,13.

Lewisa Hamiltona ocenialiście średnio na aż 8,02.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi