KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Azerbaijan Grand Prix - 2023

Wrażenia po połówce: Alpine



W trzecim odcinku tego cyklu po pierwszej części sezonu 2024 przyglądamy się ekipie Alpine, która wciąż nie zalicza takiego sezonu, na jaki liczy.

Zespół

Wciąż niespełnione nadzieje, wciąż rozczarowania i wciąż zmiany. Alpine nadal szuka właściwej ścieżki rozwoju, ale wydaje się być w tym wszystkim coraz bardziej pogubiona.

Sprawy nie ułatwiają ciągłe wewnętrzne spory. Bruno Famin nie okazał się mocnym liderem, jakiego ekipa potrzebuje, a zatrudnienie Estebana Ocona i Pierra Gasly skończyło się tak, jak można było przewidzieć.

 

Zespół spisuje się znacznie poniżej oczekiwań i nie da się powiedzieć o jego postawie wiele pozytywnego. Zniknęły już nawet jego mocne strony z poprzednich lat – niezła forma kwalifikacyjna oraz bardzo wysokie prędkości na prostych.

Alpine jest bezzębne i ten ubytek będą próbować ratować wymianą słabego serca ich bolidu – silnika. Z jednej strony to przyznanie się do wstydliwej porażki zespołu fabrycznego, a z drugiej pierwszy mądry ruch w zespole od dawna.

Ten sezon zapowiada się na ich najgorszy od lat więc nota za ostatnie 14 wyścigów nie może być wysoka.

Moja ocena: 3/10

Kierowcy

 

Esteban Ocon

Nie da się ukryć, że to Esteban Ocon jest szybszym kierowcą Alpine w tym sezonie. Nie prezentuje jednak rewelacyjnej formy, czasem popełnia błędy i przez to jest za Pierrem Gaslym w klasyfikacji kierowców.

 

Oczywiście wszyscy pamiętają z tego roku jego kolizję z Gaslym z Monako, ale nie była to sytuacja w 100% jednoznaczna.

Ocon myślami jest już poza ekipą i kilka miesięcy, jakie zostało mu w Enstone będą dla niego ciężką próbą cierpliwości.

Moja ocena: 5/10

Pierre Gasly

Francuz od dłuższego czasu nie jest tym kierowcą, który odchodził z AlphaTauri. Prezentuje dobry poziom, ale podobnie jak jego kolega z ekipy nie błyszczy. Wygląda to tak, jakby dotnęła go auta marazmu jego ekipy.

 

Gasly nie popełnił kosztownych błędów w tym sezonie, ale jednocześnie nie był w żadnym wyścigu na ustach wszystkich.

Z pewnością pomyślna dla niego będzie zmiana partnera i wszystie znaki na ziemi i niebie wskazują, że będzie wreszcie prawdziwym liderem zespołu. To powinno mu pomóc odzyskać pewność siebie i może również szybkość.

Moja ocena: 5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 8.
Punkty: 11
Najwyższa pozycja na starcie: 7.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 9.
Wizyty w Q3: 5
Odpadnięcie w Q1: 11

 

Esteban OconPierre Gasly
Pozycja1715
Punkty56
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu99
Najwyższa pozycja na starcie87
Wyżej w wyścigu95
Wyżej w kwalifikacjach113
Sektory kwalifikacji2316
Lepszy czas wyścigu75
Wizyty w Q332
Odpadnięcie w Q156
Średnia pozycja na starcie14,0715
Średnia pozycja na mecie13,1512,64
Ukończone wyścigi1312
Udane wyprzedzenia2726
Przejechane kilometry39513459
Koszty dla zespołu$1,005 mln$0
Zarobki$6 mln$6 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Alpine w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Alpine w 14 wyścigach sezonu 2024?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Alpine ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. połowie sezonu?

Jak oceniasz postawę Estebana Ocona w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Pierra Gasly w pierwszej części sezonu?

Wrażenia po połówce Alpine 2024
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Williamsa

 

Williams uzyskał średnią Waszych ocen wynoszącą 3,85 w 10-stopniowej skali. Według 63% z głosujących pozycja ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich bolidu. 27% osób uważa, że powinni być jeszcze niżej w generalce.

39% z Was uważa, że Williams raczej nie poprawi swojego miejsca w stawce. Opcję „raczej tak” wybrało 26% osób.

Alex Albon za swoją postawę dostał od Was średnią równą 5,27. Logan Sargeant natomiast 2,65.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi