W trzecim odcinku tego cyklu po pierwszej części sezonu 2024 przyglądamy się ekipie Alpine, która wciąż nie zalicza takiego sezonu, na jaki liczy.
Zespół
Wciąż niespełnione nadzieje, wciąż rozczarowania i wciąż zmiany. Alpine nadal szuka właściwej ścieżki rozwoju, ale wydaje się być w tym wszystkim coraz bardziej pogubiona.
Sprawy nie ułatwiają ciągłe wewnętrzne spory. Bruno Famin nie okazał się mocnym liderem, jakiego ekipa potrzebuje, a zatrudnienie Estebana Ocona i Pierra Gasly skończyło się tak, jak można było przewidzieć.
Zespół spisuje się znacznie poniżej oczekiwań i nie da się powiedzieć o jego postawie wiele pozytywnego. Zniknęły już nawet jego mocne strony z poprzednich lat – niezła forma kwalifikacyjna oraz bardzo wysokie prędkości na prostych.
Alpine jest bezzębne i ten ubytek będą próbować ratować wymianą słabego serca ich bolidu – silnika. Z jednej strony to przyznanie się do wstydliwej porażki zespołu fabrycznego, a z drugiej pierwszy mądry ruch w zespole od dawna.
Ten sezon zapowiada się na ich najgorszy od lat więc nota za ostatnie 14 wyścigów nie może być wysoka.
Moja ocena: 3/10
Kierowcy
Esteban Ocon
Nie da się ukryć, że to Esteban Ocon jest szybszym kierowcą Alpine w tym sezonie. Nie prezentuje jednak rewelacyjnej formy, czasem popełnia błędy i przez to jest za Pierrem Gaslym w klasyfikacji kierowców.
Oczywiście wszyscy pamiętają z tego roku jego kolizję z Gaslym z Monako, ale nie była to sytuacja w 100% jednoznaczna.
Ocon myślami jest już poza ekipą i kilka miesięcy, jakie zostało mu w Enstone będą dla niego ciężką próbą cierpliwości.
Moja ocena: 5/10
Pierre Gasly
Francuz od dłuższego czasu nie jest tym kierowcą, który odchodził z AlphaTauri. Prezentuje dobry poziom, ale podobnie jak jego kolega z ekipy nie błyszczy. Wygląda to tak, jakby dotnęła go auta marazmu jego ekipy.
Gasly nie popełnił kosztownych błędów w tym sezonie, ale jednocześnie nie był w żadnym wyścigu na ustach wszystkich.
Z pewnością pomyślna dla niego będzie zmiana partnera i wszystie znaki na ziemi i niebie wskazują, że będzie wreszcie prawdziwym liderem zespołu. To powinno mu pomóc odzyskać pewność siebie i może również szybkość.
Moja ocena: 5/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 8.
Punkty: 11
Najwyższa pozycja na starcie: 7.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 9.
Wizyty w Q3: 5
Odpadnięcie w Q1: 11
Esteban Ocon | Pierre Gasly | |
---|---|---|
Pozycja | 17 | 15 |
Punkty | 5 | 6 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 9 | 9 |
Najwyższa pozycja na starcie | 8 | 7 |
Wyżej w wyścigu | 9 | 5 |
Wyżej w kwalifikacjach | 11 | 3 |
Sektory kwalifikacji | 23 | 16 |
Lepszy czas wyścigu | 7 | 5 |
Wizyty w Q3 | 3 | 2 |
Odpadnięcie w Q1 | 5 | 6 |
Średnia pozycja na starcie | 14,07 | 15 |
Średnia pozycja na mecie | 13,15 | 12,64 |
Ukończone wyścigi | 13 | 12 |
Udane wyprzedzenia | 27 | 26 |
Przejechane kilometry | 3951 | 3459 |
Koszty dla zespołu | $1,005 mln | $0 |
Zarobki | $6 mln | $6 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Alpine w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę Alpine w 14 wyścigach sezonu 2024?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie Alpine ma szansę na poprawę swojej pozycji w klasyfikacji konstruktorów w 2. połowie sezonu?
Jak oceniasz postawę Estebana Ocona w pierwszej części sezonu?
Jak oceniasz postawę Pierra Gasly w pierwszej części sezonu?
Share your Results:
Oceniliście Williamsa
Williams uzyskał średnią Waszych ocen wynoszącą 3,85 w 10-stopniowej skali. Według 63% z głosujących pozycja ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich bolidu. 27% osób uważa, że powinni być jeszcze niżej w generalce.
39% z Was uważa, że Williams raczej nie poprawi swojego miejsca w stawce. Opcję „raczej tak” wybrało 26% osób.
Alex Albon za swoją postawę dostał od Was średnią równą 5,27. Logan Sargeant natomiast 2,65.