Koniec przerwy letniej w Formule 1, czas na powrót do intensywnego ścigania! Na początek drugiej części sezonu czeka nas GP Holandii. A to nie wszystko!
Zandvoort
W ciągu najbliższych 16 tygodni czeka nas 10 wyścigów Formuły 1, które zdecydują o losach rywalizacji w sezonie 2024. Patrząc na dane z kilku ostatnich rund, powinno być bardzo ciekawie.
Czy Red Bull odnajdzie tempo? Jak bardzo przyspieszą McLaren i Mercedes? Czy Ferrari się pozbiera? To tylko niektóre z pytań, jakie możemy sobie zadawać. Do tego dochodzi również kwestia czterech wolnych miejsc w zespołach oraz przyszłości Adriana Neweya.
Czekają nas też wizyty na ciekawych torach – w Baku, Singapurze, Interlagos, Monzy czy Zandvoort. No i szopka Grand Prix Las Vegas.
Powinno być zatem ciekawie zarówno na torze, jak i poza nim.
Harmonogram rywalizacji w Grand Prix Holandii zobaczycie tutaj.
Kubica jedzie
W ten weekend naszą uwagę będziemy dzielić przede wszystkim na dwie serie – Formułę 1 oraz European Le Mans Series. Do rywalizacji wraca Robert Kubica, który wspólnie z Louisem Deletrazem i Jonnym Edgarem pojedzie w barwach Orlen Team AO by TF. I pojadą na legendarnym torze Spa.
Po przyznaniu, a potem odebraniu zwycięstwa na Imoli sytuacja w klasyfikacji generalnej nadal pozostaje ciekawa i bardzo otwarta. Ale to też oznacza, że w każdym z trzech pozostających wyścigów trzeba będzie być bezbłędnym i zdobyć najwięcej punktów jak się da. Oto klasyfikacja generalna:
M | Zespół | Numer | Kierowcy | 4H Barcelony | 4H Paul Ricard | 4H Imola | 4H | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Orlen Team AO by TF | 14 | Edgar, Deletraz, Kubica | 6 | 15 | 18 | 26 | 65 |
2 | Inter Europol Competition | 43 | Alvarez, Dillmann, Lomko | 8 | 25 | 12 | 18 | 63 |
3 | IDEC Sport | 28 | Van Uitert, Lafargue, De Gerus | 12 | 13 | 10 | 15 | 50 |
4 | Panis Racing | 65 | Leclerc, Milesi, Maldonado | 10 | 4 | 25 | 8 | 48 |
5 | COOL Racing | 37 | Fluxa, Jakobsen, Miyata | 25 | 0 | 0 | 10 | 35 |
6 | Algarve Pro Racing | 25 | Lynn, Kaiser, Caldwell | 18 | 6 | 4 | 0 | 28 |
7 | United Autosports | 22 | Hanley, Urgan, Sato | 16 | 10 | 0 | 2 | 28 |
8 | Inter Europol Competition | 34 | Novalak, Ghiotto, Gray | 4 | 0 | 6 | 12 | 22 |
9 | Vector Sport | 10 | Drugovich, Cullen, Richelmi | 1 | 1 | 15 | 4 | 21 |
10 | COOL Racing | 47 | Garcia, Vesti, Chatin | 0 | 18 | 0 | 0 | 18 |
11 | United Autosports | 23 | Garg, Scherer, di Resta | 2 | 0 | 8 | 1 | 11 |
12 | Duqueine Team | 30 | Allen, Simmenauer, Koolen | 0 | 8 | 2 | 0 | 10 |
13 | Iron Lynx – Proton | 9 | Ried, Capietto, Cairoli | 0 | 2 | 0 | 6 | 8 |
14 | Nielsen Racing | 27 | Heinemeier Hanson, Pino, Stevens | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Konkurencja będzie mocna, o czym pisałem tutaj.
Tak przedstawia się harmonogram rywalizacji na Spa. Niestety część wyścigu pokrywa się z wyścigiem Formuły 1:
Piątek, 23 sierpnia:
godz. 11:00 – 12:30 – 1. trening
godz. 14:55 – 15:25 – Trening dla kierowców z brązową licencją
Sobota, 24 sierpnia:
godz. 10:15 – 11:45 – 2. trening
godz. 14:00 – 15:30 – Kwalifikacje
Niedziela, 25 sierpnia:
godz. 11:30 – 15:30 – Wyścig
Zarówno Formułę 1 jak i ELMS będę relacjonował na żywo na blogu. Będzie też stream na YouTube. Zapraszam!