KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2024 Spanish Grand Prix, Thursday - LAT Images

Wolff: Musimy spowalniać Antonellego



Toto Wolff tłumaczy wypadek Kimiego Andrei Antonellego w pierwszym treningu miksem presji i oczekiwań, jakie towarzyszyły młodemu kierowcy.

Antonelli brał udział w pierwszym treningu w miejsce George Russella. 18-letni Włoch jest szykowany przez Mercedesa na następcę Lewisa Hamiltona na sezon 2025.

Już po 10 minutach sesji Antonelli wypadł z toru w zakręcie Parabolica, mocno uszkadzając auto. Czujnik przeciążeń wykazał 45G w momencie uderzenia. Kierowcy nic się nie stało i po krótkiej wizycie w centrum medycznym pojawił się w garażu Mercedesa, gdzie pocieszał go Toto Wolff. Jeszcze przez radio szef ekipy powiedział kierowcy: „Kimi all good, all good Kimi”.

Wolff w rozmowie z mediami bronił Antonellego, mówiąc, że okoliczności były przeciwko niemu.

 

„To zespół podejmuje decyzję czy zatrudnić kierowcę czy nie i kogo wystawić w pierwszym treningu. Działaliśmy w pełni świadomie tego, co się może zdarzyć, czego oczekiwać. Tu wyraźnie wszystko było skupione na nim, zwłaszcza na Monzy i trudno było sobie z tym mu poradzić. Czy to dlatego uderzył w bandę? Możliwe” – powiedział Wolff, cytowany przez Autosport.

„Myślę, że okoliczności są winne. Jesteś całkowicie na widoku ponieważ to dzieje się na Monzy, a minęło trochę od momentu gdy włoski kierowca był w topowym zespole. To może być za dużo dla 18-latka. Z pewnością on czuje się z tym fatalnie, ale to część ścieżki rozwoju. Tym, co my widzimy są osiągi, a w tych kilku okrążeniach widzieliśmy co zrobił. Samochód tego nie wytrzymał” – dodaje Austriak.

Wolff mówi, że Mercedes nadal będzie wspierał Antonellego i chce szybko dać mu możliwość odzyskania pewności siebie, powierzając kolejny pierwszy trening – tym razem przed Grand Prix Meksyku.

„Mocny kierowca potrzebuje odbudowania się po takich rzeczach, radzenia sobie z presją. Ten weekend na pewno nie był dla niego łatwy. Bierze udział w weekendzie Formuły 2, ma całą wrzawę ze sobą, pierwszy raz jechał bolidem Mercedesa” – mówi Wolff.

 

„To bardzo obciąża, ale jeżeli chce się być kiedyś mistrzem, trzeba sobie z tym radzić. A bez wątpienia on chce nim być” – dodaje Austriak.

Mimo tak ograniczonego czasu na torze, Antonelli zaimponował Wolffowi.

„To było niefortunne mieć godzinę jazdy i nie skorzystać z niej. Zobaczylibyśmy dobre okrążenia. Ale zawsze mówiłem: Jest debiutantem, jest bardzo młody, jesteśmy przygotowani by inwestować w przyszłość. Takie momenty będą się zdarzać, będą też w przyszłym roku. Ale będzie również sporo lepszych” – mówi Wolff.

„Mamy raczej problem by go spowolnić, a nie taki, że musi być szybszy. To, co widzieliśmy przez półtora okrążenia było oszałamiające. Najważniejsze, że nic mu nie jest ponieważ to było mocne uderzenie. Przeprosił od razu. Ale czuł się bardzo pewnie w aucie. Atakował, a wszyscy mieli problemy z temperaturami, zwłaszcza tyłu w Ascari przy tych prędkościach. Dlatego tył się poddał” – dodaje Austriak.

Na podstawie: Autosport.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi