KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Vowles 2024 f1

Vowles: Schumacher byłby dobry, ale nie wyjątkowy



Dość szczerze na temat wyboru Franco Colapinto na zastępcę Logana Sargeanta wypowiedział się szef Williamsa, James Vowles.

W tym tygodniu Williams ogłosił, że żegna się z Loganem Sargeantem, a jego miejsce w 9 wyścigach sezonu 2024 zajmie junior ekipy, Franco Colapinto. Ekipa z Grove miała jednak inne opcje.

„Jeżeli przyjrzymy się opcjom, jakie były dla nas dostępne, to były trzy i wiecie o nich. Jedną był Liam Lawson, jedną Mick, a jedną Franco” – przyznał James Vowles, szef Williamsa.

„Z Liamem stanowisko kontraktowe Red Bulla nie pasowało nam w Williamsie więc nie braliśmy tej opcji długo pod uwagę w tych okolicznościach. Następnie czekał nas trudny wybór. Mick poprawił się znacznie od czasów, gdy był w Haasie i nie ma wątpliwości co do tego, że jest kompetentnym kierowcą, którego pamiętam z najlepszych czasów. Wykonał niesamowitą pracę z Alpine, Mercedesem i McLarenem. Z kim byście nie porozmawiali, powie wam, że się zmienił” – dodaje Vowles.

 

Dlaczego zatem wybór nie padł jednak na Niemca? Tu szef Williamsa wypowiada się raczej bez ogródek.

„Myślę, że Mick wykonałby dobrą robotę. Ale czemu nie zainwestować w kogoś, kto jest częścią naszej akademii, wykonał setki czy tysiące okrążeń w naszym symulatorze, jechał tym samochodem. Franco jest jedynym, który jechał tym samochodem w FP1 i na danych widzieliśmy, jak się spisuje, jakie kroki czyni” – mówi Vowles.

„Stanęliśmy przed decyzją czy inwestujemy w przyszłość czy inwestujemy w kogoś innego, kogoś nie specjalnego. Myślę, że obaj kandydaci poza Franco wpadają w tę kategorię. Musimy powiedzieć to otwarcie. Mick nie jest wyjątkowy, byłby po prostu dobry” – dodaje szef Williamsa.

„Przyszedłby z większym doświadczeniem niż Franco, ale tym, w co ja wierzę i tym, w co wierzy Williams jest inwestycja w nowe generacje kierowców. Inwestujemy w ten sposób w przyszłość, w talenty, które pozwalają nam iść dalej. Inwestujemy w akademię i zobaczycie to w ogłoszeniach w najbliższych tygodniach, dotyczących naszej Akademii” – kończy Vowles.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Williams



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi