KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Spain

Verstappen do Mercedesa „dopiero” za rok?



Według f1-insider przejście Maxa Verstappena do Mercedesa na sezon 2025 jest prawdopodobne, a Holender pracuje nad stworzeniem sobie ku temu opcji.

Toto Wolff marzy o pozyskaniu Maxa Verstappena do Mercedesa. Podchody Austriaka stały się znacznie intensywniejsze gdy wybuchła afera obyczajowa w Red Bullu z udziałem Christiana Hornera.

Gdyby z Red Bulla odszedł Helmut Marko, Verstappen mógłby skorzystać z klauzuli w kontrakcie, która mówi, że w takim wypadku również on może zmienić zespół. Marko przedłużył jednak umowę na 3 lata czym „zabetonował” los Verstappena na sezon 2025. Red Bull bał się tego rozwiązania i według f1-insider zgodził się na warunki Marko, dające mu jeszcze większe niż dotychczas uprawnienia.

Verstappen teoretycznie ma kontrakt z Red Bullem do końca sezonu 2028, jednak jest to kontrakt obciążony warunkami, opcjami i klauzulami. Verstappen ma mieć możliwość odejścia po sezonie 2025, korzystając z jednej z wielu klauzuli wydajnościowych.

 

Jak pisze f1-insider, wraz ze swoim ojcem Josem, Max rozważa teraz poszczególne opcje na sezon 2026 i kolejne. Nieprawdą jest, jakoby była szansa na przejście do Astona Martina, ale Max coraz bardziej łaskawym okiem ma spoglądać na Mercedesa. Ekipa ta zrobiła w kilku ostatnich miesiącach duże postępy i nieustannie kusi Maxa.

Ważny w tym kontekście ma być sezon 2025 i wyniki Mercedesa. Kolejne postępy mogą zachęcić Maxa na zmianę zespołu przed rewolucją techniczną, planowaną w Formule 1 na sezon 2026. Nowe silniki to nowe otwarcie, a Mercedes pokazywał w przeszłości, że w takich sytuacjach – przynajmniej jeżeli chodzi o jednostki napędowe – potrafi radzić sobie bardzo dobrze.

Jak pisze f1-insider, obecnie trwa wymiana korespondencji pomiędzy Verstappenami, Toto Wolffem, a szefem Mercedesa, Olą Kalleniusem.

 

Portal potwierdza również, że według jego informacji w sezonie 2025 w Mercedesie będą George Russell i Kimi Andrea Antonelli, a w przypadku zakontraktowania Verstappena na sezon 2026, bardziej prawdopodobne jest odejście Anglika niż Włocha. Wszystko zależy jednak od wyników Antonellego w przyszłym roku.

„Niepewność w Red Bullu i odejścia Adriana Neweya i Jonathana Wheatley na pewno niepokoją Maxa i jego ojca. Dodatkowo Mercedes mocno poprawił swój pakiet i jest coraz silniejszy. Nie będę w żadnym stopniu zaskoczony, jeżeli Max przeniesie się do Mercedesa w 2026 roku” – cytuje wypowiedź Eddiego Jordana portal f1-insider.com

Na podstawie: f1-insider.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi