KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

240725_R14_BELGIO_CA_R1460957_d20fd977-03a6-4d95-9c59-7344aefd28b1

Vasseur nie zgadza się z Hamiltonem w sprawie Verstappena



Szef Ferrari Frederic Vasseur nie podziela zdania swojego przyszłego kierowcy, Lewisa Hamiltona w sprawie zachowań Maxa Verstappena.

W trakcie Grand Prix Węgier Max Verstappen był bardzo niezadowolony ze strategii obranej przez swój zespół i dawał to dobitnie do zrozumienia przez radio zespołowe. Wielu osobom nie spodobały się ostre komentarze Maxa do zespołu, który daje mu tak wiele i rzadko zdarzają mu się wpadki.

Zachowanie przez radio Verstappena skrytykował Lewis Hamilton, mówiąc: „Musisz być liderem zespołu, jego członkiem. Zawsze musisz pamiętać, że jesteś kolegą z zespołu, że pracuje na ciebie wiele osób i że musisz zachowywać się jak mistrz świata”.

Max odpowiada

 

Verstappen był potem pytany o komentarze dotyczące jego zachowania i wezwał swoich krytyków do wyłączenia radia jeżeli nie podobają im się jego komentarze. Max wyjaśnił, że nadal będzie narzekał, jeżeli będzie czuł, że coś nie jest na poziomie, którego oczekuje.

 

„Ludziom nie podoba się mój język – to niech go nie słuchają, niech ściszą radio. Napędza mnie sukces i myślę, że pokazałem już nieraz, że chcę optymalizować wszystko. Ludzie mogą się kłócić, że nie powinienem być tak głośny przez radio, ale to ich opinia” – mówi Verstappen.

„Moja jest taka, że to musi być wypowiedziane od razu – by wymusić zmianę podczas drugiego pit-stopu, zrobić coś inaczej. Tak to wygląda. Mamy otwarte umysły, ale też jesteśmy bardzo krytyczni w stosunku do siebie jako zespół. To to się u nas sprawdza, nie sądzę by trzeba było to zmieniać. Takie jest nasze podejście. To ważne, by być czasami krytycznym w tym świecie. Wiele osób nie może już przyjąć krytyki, a nie chcę by u nas tak to się skończyło” – dodaje Max.

Vasseur za Maxem

 

O całą sprawę został zapytany szef Ferrari, Frederic Vasseur, dla którego od przyszłego roku będzie jeździł Lewis Hamilton. Mówi on: „Nie widzę tego tak, jak Lewis przykro mi”.

 

„Nie wiem, czy powinienem być politycznie poprawny czy nie, ale koniec końców musimy pamiętać, że jesteśmy jedynym sportem na świecie, w którym sportowcy rozmawiają przez radio w trakcie wyścigu” – mówi Vasseur.

„Nie sądzę by było znacznie lepiej jeżeli przyłożylibyście mikrofon piłkarzowi czy nawet sędziemu. Według mnie musimy uspokoić się w tej sprawie. Albo wyłączyć radio, ale to raczej nie byłby krok naprzód jeżeli chodzi o show. Ale przedyskutuję to z Lewisem” – dodaje szef Ferrari.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi