KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
unnamed (27)

Te dane przekonały Sainza



Szef Williamsa, James Vowles mówi, że przedstawił Carlosowi Sainzowi dane, które przekonały Hiszpana do podpisania umowy z ekipą z Grove.

Po tym, jak ogłoszono przejście Carlosa Sainza do Williamsa, wiele osób dziwiło się decyzji kierowcy Ferrari, który mógł mieć lepsze oferty niż przedostatnia drużyna tabeli.

Vowles, pytany o to, jak ściągnął do siebie Sainza, odpowiada, że wpłynęło na to kilka czynników.

„Dałem mu konkretne dane dotyczące wagi naszego samochodu – gdzie jest jej za dużo, ile ważył wyścig po wyścigu. Mógł sobie przeliczyć, co mogło osiągnąć nasze auto” – mówi Vowles.

 

„Te dane pokazywały, że zdobywalibyśmy punkty praktycznie w każdym wyścigu, zwłaszcza na początku roku. To dość bolesne dla mnie, ale pokazuje osiągi naszego samochodu. Wagę można zbić i to robimy. Łatwiej to zrobić niż poprawić aerodynamikę auta. Robiłem to setki razy w mojej karierze. 10 kilogramów to 3 dziesiąte sekundy na okrążeniu. Nie ma sensu z tym polemizować. On mógł to zobaczyć. Dodał 2 do 2 i widział, gdzie jesteśmy jeżeli chodzi o osiągi” – dodaje szef Williamsa.

Vowles przedstawił również Sainzowi dane dotyczące poziomu inwestycji w Williamsie – na wielu poziomach.

„Pokazałem mu, że inwestujemy w przyszłość. Pokazałem, jak chcemy widzieć naszą przyszłość i czego to wymaga. A on wiedział o wszystkich, z którymi podpisaliśmy umowę. A nie wszystkich jeszcze ogłosiliśmy. Pokazałem, co zmieniamy i dlaczego sezon 2024 to rok kompromisu” – powiedział Vowles.

 

„Sezon 2025 również będzie kompromisowy i to był trudny temat dla niego ponieważ jest super-konkurencyjny i nie chce jeździć z tyłu w sezonie 2025. Ale z tego powodu rok 2026 zapowiada się dość ekscytująco i na niego czekamy” – mówi szef Williamsa.

Jak się okazuje, rozmowy z Sainzem rozpoczęły się już po GP Abu Zabi 2023.

„To samo mówiłem mu w Abu Zabi po zakończeniu poprzedniego sezonu i to samo powiedziałem 2 tygodnie temu. Jestem niesamowicie prostolinijmy. Pokazuję wszystko, co mogę i to przesłanie się nie zmienia. Chciałem mu pokazać, jakim jestem człowiekiem” – mówi Vowles, dodając, że choć jego zespół „nie stanie się Ferrari” to jednak jest przekonany, że będą mieli szansę walki z innymi wielkimi markami w F1.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi