Miało być obniżanie kosztów poprzez jak najwięcej standardowych części, będzie powrót do swobody. Zespoły będą mogły wybierać sobie dowolnie dostawców felg do swoich aut.
Przed sezonem 2022 Formuła 1 ogłosiła przetarg na dostawcę obręczy do wszystkich zespołów Formuły 1. Była to część rewolucji technicznej następującej w serii, w tym również przejścia na nowe, 18-calowe opony Pirelli. Przetarg wygrała firma BBS i trzeba przyznać, że przez ostatnie kilka lat nie słyszeliśmy o problemach związanych z ich produktem i jego współdziałaniem z oponami Pirelli.
Włoski dostawca opon do F1 niedawno przedłużył umowę do 2027 roku włącznie, jednak w sezonie 2026 wejdzie w życie ważna zmiana – zespoły dostaną dowolność w wybieraniu sobie dostawców obręczy.
Zmiana została wprowadzona za sprawą próśb wielu zespołów Formuły 1, którzy chcieliby mieć własnych dostawców obręczy.
FIA analizowała jednak czy część ta będzie miała wpływ na zróżnicowanie osiągów zespołów i ostatecznie federacja uznała, że nie zmiana nie wpłynie na formę zespołów, a dodatkowo że nie zwiększy kosztów zespołów i zgodziła się na „uwolnienie” tej części.
W przeszłości obręcze do F1 dostarczały na przykład Enkei, OZ Racing czy AppTech. Być może jednak sporo zespołów zostanie przy BBS ze względu na doświadczenie tego producenta z oponami Pirelli, które nie zmienią swojego rozmiaru przed sezonem 2026.
Na podstawie planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool