KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2024 Dutch Grand Prix, Thursday - Jiri Krenek

Russell: GP Belgii będę cenił jak zwycięstwo



Choć nie zachował zwycięstwa w GP Belgii, to jednak deklaruje, że zachowa wszystko co pozytywne z tego wyścigu. George Russell skomentował swoją dyskwalifikację na Spa.

George Russell dojechał do mety ostatniego wyścigu Formuły 1 na pierwszym miejscu po świetnej jeździe i zastosowaniu agresywnej strategii jednego pit-stopu.

Niestety dla niego, niedługo po wyścigu okazało się, że bolid Anglika był o 2 kilogramy za lekki i zwycięstwo przypadło jego koledze z ekipy, Lewisowi Hamiltonowi.

„Wyraźnie nie wykonaliśky wystarczającej roboty, ale złożyło się na to wiele czynników. Przekroczone zostały nasze oczekiwania dotyczące tego, ile wagi stracimy” – mówił Russell przed GP Holandii, cytowany przez Autosport.

 

„Dotyczyło to także mnie. Straciłem trochę więcej na wadze podczas wyścigu niż sądziliśmy. Opony również. Wystąpiło również większe niż zazwyczaj zużycie deski. To trzy z czterech czynników, które złożyły się na to, że przekroczyliśmy limit” – dodaje Anglik.

Dyskwalifikacja i odebranie zwycięstwa nie sprawią, że w przyszłości Russell będzie bardziej konserwatywny w swojej jeździe i strategii.

„Naciskam dla tego zespołu od dłuższego czasu by nadal przesuwać granice. Jeżeli będziesz sobie zostawiał margines, nigdy nie zostaniesz zdyskwalifikowany, nigdy nie popełnisz błędu podczas jazdy, nigdy się nie obrócisz. Ale też nigdy nie dowiesz się, jaki jest prawdziwy potencjał” – zauważa Russell.

„To oczywiście bardzo frustrujące, że ten jedyny raz w ttakcie trzech sezonów, gdy byłem poniżej wagi minimalnej, przysarzył się w wyścigu, który wygraliśmy. Ale nie mam o nic żalu ponieważ jedziemy na jednym łóżku i uczyni nas to mocniejszymi w przyszłości”- dodaje Anglik.

 

Zapewnia on, że lekcja ze Spa pozwoli uniknąć takich sytuacji w przyszłości.

„Nie zostały wdrożone procesy by pokryć wszystkie możliwe scenariusze. Wiedziałem przed wyścigiem, że jestem lekki, ale było już za późno dokonać znaczących zmian bez zjedzenia steku czy czegoś. A to i tak niezbyt dobra rutyna przedwyścigowa” – mówi George.

„Są rzeczy, które teraz, z perspektywy czasu mogliśmy zrobić lepiej, ale idziemy dalej. Jak zawsze musisz popełnić błąd by dowiedzieć się, że istnieje problem” – dodaje kierowca Mercedesa.

Mimo dyskwalifikacji Russell mówi, że będzie cenił wyścig o GP Belgii podobnie jak swoje dwa poprzednie zwycięstwa w Formule 1.

„Straciłem 25 punktów w tym wyścigu, ale zachowałem mój kask z tego wyścigu i będzie nad moim łóżkiem obok dwóch z moich poprzednich zwycięstw. Świętowanie z zespołem tuż po tym wyścigu było jedno z najlepszych uczuć mojej kariery. Z tego co się wydarzyło, zabieram ze sobą pozytywy” – mówi Russell.

Na podstawie: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi